2023
Hyundai Motor Group със своите марки Hyundai, Kia и Genesis си поставя за цел да стане един от трите най-големи производителя на електромобили в света до 2030 г. В момента на върха са китайците от BYD, Tesla и VW Group. Ако разглеждаме статистиката само по конкретни марки, за 2022 г. Tesla беше абсолютен лидер с около 1,3 милиона продажби. Целта на Hyundai е производство на 1,51 милиона електромобила годишно в Корея и общо на 3,64 милиона – по целия свят. За да постигне тези впечатляващи мащаби, гигантът ще инвестира около 18 милиарда щатски долара.
Още преди време Hyundai пое ангажимент до 2045 г. дъщерното дружество Genesis да стане въглеродно неутрално по отношение на продуктите и бизнес операциите си. От 2035 г. корейците ще продават в Европа само модели с нулеви локални вредни емисии. До 2040 г. на основните си световни пазари Hyundai иска постепенно да преустанови предлагането на всички модели, задвижвани с фосилни горива.
До 2030 г. Hyundai Motor Group ще разполага общо с 31 електрически модела от трите марки в своята гама. Kia ще пусне новия си 7-местен Fullsize SUV EV9 през 2023 г., а прототипът EV5 също трябва да еволюира в готов за серийно производство модел. Hyundai съвсем скоро обнови Kona, а през следващата година ще пусне на пазара Ioniq 7.
Корейците активно развиват и автомобили с горивни клетки, задвижвани на водород, но досега тези разработки не са оправдали очакванията. Новото поколение Nexo ще се появи най-рано през 2024 г. Hyundai вече предлага в Европа гамата си камиони на горивни клетки Xcient Fuel Cell.
Kia: 14 електрически модела през 2027
В момента Kia разполага както с високоефективни двигатели с вътрешно горене, така и с електромобили с новаторска 800-волтова технология за зареждане, така че производството на компанията може да бъде съобразено с изискванията на клиентите. Корейците ще пуснат 14 модела на ток до 2027 г. и с тях искат да генерират над 1 милион продажби годишно до 2030 г., т.е. около една четвърт от общия дял. Като цяло Kia следва визията да се превърне в доставчик на решения за устойчива мобилност – в т.чт. и да стане най-големият производител на специални превозни средства (напр. за доставки и логистични услуги) в света.