Hyundai реанимира удължителя на пробега

2608
2024

По пътя към бъдещето половин крачка назад: според медиен доклад Hyundai разработва малък двигател с вътрешно горене, който ще допълни гамата на електрическите автомобили на производителя. Този „удължител на пробега“ може да осигури на електрическа кола пробег до 1000 километра. Планира се техниката да се използва за SUV-овете Santa Fe и Genesis GV70 след две до три години.

За разлика от хибридните превозни средства, такъв двигател не се свързва директно със задвижването. По-скоро двигателят с вътрешно горене произвежда електричество чрез генератор, който се използва за непрекъснато зареждане на батерията. Този принцип гарантира, че двигателят винаги работи в оптималния диапазон на натоварване и следователно работи възможно най-ефективно. Пробегът зависи от нивото на горивото.

Удължител на пробега за лоша инфраструктура за зареждане

Hyundai не просто има предвид проблема с пробега, съобщава бизнес вестникът „Korea Economic Daily“ (KED Global). Производителят също така иска да използва удължителя на пробега за доставка на пазари, на които инфраструктурата от станции за зареждане все още не е достатъчно добре развита. Производителят вижда този недостатък като решаваща пречка за разпространението на електрически автомобили. „Ще минат години, преди да видим достъпни електрически автомобили с пробег от 1000 км. Този принцип ще бъде конкурентен повече от десет години, преди да започне ерата на истинските електрически автомобили“, цитира KED Global мениджър на Hyundai.

Корейската компания също така иска да преодолее настоящата стагнация в продажбите на електрически автомобили. Hyundai очаква глобален спад в тази област за следващите две до три години. Удължителят на пробега, заедно с хибридните превозни средства, е предназначен да бъде лекарството за спадналото търсене на електрически автомобили. За целта вече е сформирана работна група в развойния център на Hyundai в Намян край Сеул.

Nissan предлага технологията в Qashqai от 2022 г

Идеята на Hyundai не е съвсем нова: през 2013 г. BMW представи опционален двуцилиндров двигател с вътрешно горене заедно с иновативния малък електрически автомобил i3, който дава на карбоновия автомобил допълнителен пробег до 150 км. Nissan наскоро отбеляза успех със същия принцип, когато оборудва компактния SUV Qashqai като модела „e-Power“ преди две години с двигател с вътрешно горене, който почти постоянно генерира електричество за основното електрическо задвижване и постига пробег от около 1000 км. Китайските марки също предлагат тази техника.

Удължителят на пробега превръща автомобила в хибрид между електрически автомобил и двигател с вътрешно горене. И следователно може да бъде и от психологическо значение, за да направи прехода от един тип задвижване към друг по-лесен за консервативните шофьори: въпреки че колата се движи изключително с електричество, тя все пак трябва да се зарежда редовно – и благодарение на многото бензиностанции никога няма опасност да се озовете в ничия земя с изтощена батерия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин