Hyundai пуска най-футуристичния бус на пазара


13
апр.
2021

Hyundai ще пусне ван под името Staria през втората половина на 2021 година. Новият бус вероятно ще бъде сериозен конкурент на бъдещия VW T7 Multivan или Mercedes V-клас.

За автомобил от този клас Hyundai Staria е наистина прогресивен по отношение дизайна. Особено визията отпред определено привлича вниманието: над голямата емблема LED дневна светлинна лента се простира по цялата ширина на каросерията. Огромната решетка отдолу заема направо е „окупирала“ предната част, а ниско разположените фарове следват правоъгълна форма. Те са съставени от шест квадратни модула и напомнят на пикселните светлини на електрическия Ioniq 5.

По-луксозните седалки с опора за краката и възможност за „полягване“ се предлагат само за „благородното“ ниво на оборудване Signature.

Линията на прозорците, изтеглена доста надолу, трябва да създаде приятно усещане в интеиора. Влиянието на Ioniq 5 се усеща и при вертикалните задни светлини, които почти стигат до покрива и изглеждат като пиксели – нищо че Hyundai ги оприличава на кубчета лед. Като цяло, дизайнът на Staria е хомогенен. Размерите са типични за бус:

Както при Ioniq 5, светодиодните задни светлини са изградени от много на брой малки квадратчета.

● Дължина: 5253 мм

● Ширина: 1997 мм

● Височина: 1990 мм

● Междуосие: 3273 мм.

Интериор: много място за до девет души

В интериора Staria трябва да предлага едно нещо преди всичко: пространство! Двете предни седалки са разделени от отворена централна конзола със светещ надписи, а в зависимост от оборудването вътре могат да се разположат до девет души. Воланът на „транспортьора“ напомня на Hyundai i20, а арматурното табло е дигитално с диагонал на екрана 10,25 инча. За инфо-развлекателната система има отделен екран. Под него Hyundai разполага сензорни повърхности за контрол на климатика. Контролерът на трансмисията е от типа shift-by-wire – т.е. работи само с бутони. Място за съхранение е предвидено в горната конзола, под арматурното табло и в централната конзола.

Благодарение на изнесения максимално към предното стъкло екран на арматурното табло Hyundai си „спестява“ Head-up дисплея.

Пътниците отзад трябва да се чувстват комфортно благодарение на големите прозорци и щедрото място за раменете и краката. В допълнение, на втория ред има единични седалки с опори за краката, които с натискане на бутон позволяват на пасажерите да се изтегнат в почти легнало положение. Освен това тези седалки могат да се местят настрани и да се въртят на 180 градуса. Това е практично и за родители, които с половин завъртане могат да обърнат седалката към вратата, което улеснява качването на децата.

Двигатели: Staria ще бъде предлагана и с горивна клетка

Hyundai все още не разкрива пълните технически данни за Staria. На световната премиера беше обявено единствено, че ще има 2,5-литров бензинов двигател и 2-литров дизелов. Вече има данни за мощността и въртящия момент на дизела: 177 к.с. и 431 Нм трябва да бъдат предавани към колелата посредством 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична трансмисия. Корейците също обявиха, че бусът ще се предлага и със задвижване на горивна клетка и като хибрид в близко бъдеще. Изцяло електрическа версия обаче не е планирана.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин