2024
Този Ioniq 5 трябва да се чувства комфортно и извън асфалтираните пътища. Hyundai представи версията XRT на своя електромобил – с офроуд елементи и по-високо окачване
В Европа фейслифтът на Ioniq 5 беше представен без излишни шумотевица – но не и в САЩ. Там с обновлението дебютира и изцяло нов вариант на електрическия автомобил. Той се нарича XRT и е позициониран между стандартния Ioniq 5 и N модела.
Специален камуфлаж на пиксели
Зад трибуквеното означение XRT се крие офроуд версията на Ioniq 5. Тя може да бъде разпозната на пръв поглед по броните и планките на каросерията. Части от тях разполагат с много специална шарка. Дизайнерите са трансформирали типичната за модела „пикселна“ визия на светлините в камуфлажен дизайн с различни нюанси на сивото.
Цялата предна част до капака е издържана в тъмен цвят; въздухозаборникът при XRT е тесен правоъгълник, в който е интегрирана рустикална решетка. Дори и тук е пренесена темата с пикселите – решетката е съставена от голям брой малки квадратчета. И отляво, и отдясно има по една червена кука за теглене, а отдолу откриваме защитен елемент (или поне така изглежда) – какъвто има и отзад. Освен това приключенският Ioniq 5 разполага също с черни емблеми и черни декоративни елементи.
По-голям просвет и задвижване на четирите колела
Но по-важното е, че Hyundai осигурява на XRT повишен с 23 милиметра просвет. И все пак, при ъгли на атака от 19,8 градуса отпред и 30 градуса отзад, не е препоръчително да изпробвате машината на „суров“ офроуд. Ioniq 5 XRT се предлага само със задвижване на четирите колела (325 к.с.) и голямата батерия с капацитет 84 кВтч.
По целия интериор има лога на XRT, а пикселният дизайн на броните е продължен и като декоративна лента в панелите на вратите. „Кореецът“ разполага също с гумени стелки и миещи се калъфи на седалките.
XRT няма да дойде в Европа
И преди да се развълнувате твърде много, ще охладим емоциите ви: защото Hyundai не планира да предлага Ioniq 5 XRT за момента в Европа. Пред AUTO BILD говорител на компанията коментира, че модификацията щяла да бъде само за САЩ. Все още не се знае колко ще струва тя.
Извод
С Taycan Cross Turismo Porsche разкри колко добра би могла да бъде комбинацията от електрическо задвижване и офроуд елементи. Разбира се, Ioniq 5 XRT не е истински всъдеход, но все пак притежава готина концепция. Жалко, че Hyundai няма да го предлага на Стария континент.