Hyundai подготвя пистова версия на електрическата „бегачка“ Ioniq 5 N

1101
2024

Специални аеродинамични елементи, по-широка каросерия и много карбон: в лицето на NPX1 Hyundai ще лансира версия на Ioniq 5 за писта

Ако Hyundai Ioniq 5 N не е достатъчно брутален за вас, корейците ще могат да ви предложат дори нещо още по-специално – версията NPX1. Първи тийзър вече издаде варианта на електрическия SUV за писта; NPX1 трябва да бъде представен официално на изложението в Токио на 12 януари.

Признаваме, че нито от мъглявата снимка, нито от видеото тийзър можем да разпознаем, че този Ioniq 5 N не е обикновен. Единствено забелязваме, че е по-широк – благодарение на бодикит, който включва впечатляващ преден сплитер и заден дифузьор, осигуряващи сериозно аеродинамично притискане.

Намаляване на теглото с 200-250 килограма

Аеродинамичното притискане определено е важно при карането писта – но също толкова важно е и намаляването на теглото. Поради тази причина корейците не са пестили карбона в състезателния Ioniq 5. Като цяло, силуетът има известна прилика с този на Ioniq 5 eN1 Cup Car, чиято снимка беше качена наскоро в Instagram на профила „carscenekorea“.

Не е ясно дали става въпрос за същия автомобил или за нещо по-различно. Ако представеният модел е Cup Car, това би означавало намаляване на теглото с 200 до 250 килограма. Олекотяването обаче няма да бъде постигането само с въглеродни нишки – но и със специални поликарбонатни стъкла.

Много техника от състезателните машини в Ioniq 5

Освен екстремният Ioniq 5 разполага с 18-цолови джанти и сликове – с които не би могъл да се движи по обществената пътна мрежа. „Бегачката“ има също така регулируемо окачване, което би могло да позволи спускането на каросерията с около 7 сантиметра по-близо до асфалта, нова спирачна система, крик и ролбар.

Корейците ще разкрият на автомобилното изложение в Токио на 12 януари 2024 г. дали обявеният модел е eN1 Cup Car или под силно затъмнения силует се крие нещо съвсем ново.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин