2018
На трета предавка атакуваш с 5000 оборота участъка при поточето, малко преди Зоологическата градина „вкарваш” четвърта, виждаш как дърветата отляво и отдясно на теб „прелитат” и малко по-късно вдигаш над 200 км/ч на правите. Всичко това става безпроблемно с някое BMW например… но с Hyundai? О, да! Корейците настъпват сериозно при „бегачките” – само за една година те са продали 2957 екземпляра от i30 N в Европа.
Освен стандартната модификация с 250 к.с. се предлага и още „по-наточена” – с 275, с блокаж на диференциала, с ауспух с клапи и с две тръби и с по-мощни спирачки. Повечето клиенти се спират на втория вариант – въпреки че той е с няколко хиляди лева по-скъп. А сега корейската ракета вече няма да бъде достъпна само като хечбек, но и като седан. AUTO BILD успя да изпробва новата версия на Нюрбургринг – и се срещна с двама души, чиито „отрочета” доскоро носеха означението М: Алберт Бирман и Томас Шемера идват от BMW в Hyundai. Първо, през 2015, идва Бирман, а половин година по-късно – и Шемера. „Тук Алберт е направил доста. Hyundai определено ни дава свобода, която преди нямахме, сега ние оформяме една марка от нулата и променяме Coolness-фактора на Hyundai. Хора на възраст между 20 и 39 г., които се интересуват от N-модификация, преди не е имало шанс изобщо да влязат в нашите шоурумове.”
Означението N не идва като близко до М – то е извлечено от Намянг, където корейците имат развоен център, и от Нюрбургринг, където се тестват новите модели. И Hyundai действително има правото да свързва моделите си с легендарната германска писта – защото създава автомобили, гарантиращи свръхудоволствие от шофирането. И при Fastback управляемостта е брилянтна, сцеплението – на топниво, звукът е зверски готин, а когато при низходящо превключване връщате предавки ауспухът пука толкова яко, че хората с бензин в кръвта ги побиват тръпки.
Hyundai настъпва здраво газта – с двама опитни германски специалисти. Шемера коментира: „Искаме да предложим на нашите клиенти събития на пистата. Това, което правихме като Driving Experience при BMW, трябва да бъде интегрирано и тук. Минути по-късно вече съм в състезателния i30 TCR с бившия пилот от Формула 1 Габриеле Таркини. Седалки тип „корито”, ролкейдж, ултрабързи обиколки на пистата… потиш се и още малко ще откъснеш ролбара от стискане. И мислиш: боже, Hyundai ли прави всичко това наистина?
Извод
От шоурума на пистата! С новия i30 N Hyundai демонстрира как компактен модел се превръща в ракета, която няма да ви скъса нервите при всекидневно шофиране. Fastback ще се хареса на всички, които си падат по хечбека, но имат нужда от повече място.