Hyptec HT – китайският отговор на Model X

1202
2025

Hyptec HT изглежда като клонинг на Tesla Model X – само че е по-евтин и с някои по-добри детайли!
Фалшивите молове в метростанциите почти изчезнаха, на мода са все повече местни марки, а китайските производители на автомобили отдавна са намерили своята собствена линия. Но те все още не са изключили напълно копирната машина и от време на време бълват повече или по-малко явни плагиати.
Един от тях е Hyptec HT, с който държавната компания GAC сега иска да изнася в Европа още от 2025 г. Защото не само на пръв поглед 4,94-метровият модел прилича на Tesla Model X – китайците са копирали дори и така наречените Falcon Doors врати, макар че те се доплащат и леко затрудняват достъпа до местата отзад.
Hyptec HT – малко по-добър от Tesla
Този опит не се е оказал съвсем успешен, но иначе автомобилът предлага много място за петима пасажери (нищо чудно, при междуосие от 2,94 метра, както и за багаж – вместимостта му е от 670 до 1802 литра. Освен това има преден багажник с обем от 55 литра.
Отпред ще пътувате в Hyptec по-добре, отколкото в Tesla, тъй като централният монитор е по-голям, а пред волана има втори дисплей, на който се изобразява важна информация за водача, без да го разсейва. Материали като естествена кожа и вълна изглеждат благородно, а на волана (кръгъл) има само два въртящи се превключвателя.
О, да, китайците имат и собствени високоговорители на седалките, така че водачът например да може да прошепва дискретно командите от навигацията и да чува музиката от 22-те Dolby-високоговорителя, сякаш тя звучи само за него.
По-специално ще спечелят от промяната возещите се на задната седалка. Докато при американците обикновено там се вози само потомство, при китайците често там пътува мъжът (или дамата) на къщата, в Гуанджоу ценят повече финеса на задните седалки. Бюрото може да се сгъне от седалката на водача, а поставката за крака пада от облегалката на пътника с натискане на бутон. Ако задната седалка е наклонена на 143 градуса, можете да се излежавате небрежно при пътуване по магистралата по крайбрежието на Перлената река в Гуанджоу.
10 процента по-голям пробег от Tesla
Въпреки че китайците са силно ориентирани към Tesla по отношение на външния вид и амбиента, те не се включват в надпревара под каросерията. Нямат и нужда, защото със своята 800-волтова платформа те са впечатляващи: батерии с до 100 кВтч. обещават десет процента повече пробег от Tesla с почти 800 километра (по китайския стандарт), а мощността на зареждане от 280 кВт. е по-добра от тази на много „европейци” в тази лига.
В най-добрия случай 340 к.с. на задната ос и 180 км/ч по време на кикдаун са достатъчни за страна, където никъде нямате право да карате по-бързо от 120 км/ч. Точно като стойността на спринта, която може да бъде малко под или над шест секунди в зависимост от конфигурацията. Китайците също така вече мислят за модел с два електромотора. Не за да се противопоставят на Тесла, а за да печелят точки в Северна Европа, защото там няма да направят пробив без задвижване на четирите колела.
Все още няма информация за цените, още повече че китайците дори не са решили в кои страни от ЕС искат официално да предлагат Hyptec HT. Но с базова цена под 60 000 лв. за HT в Китай и най-малко 196 000 лв. за Model X в Европа всичко изглежда ясно – копието е по-евтино от оригинала. При това значително – въпреки наказателните мита.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин