2015
Няколко песъчинки подскачат върху асфалта. Но не заради вятъра, а заради грохота на един 10-цилиндров мотор. Lambo пуска Huracan 580-2 по дългата 5,38 км писта в Доха.
Всмукателният тракт жадно поема горещ пустинен въздух. Малко след старт-финалната права километражът вече сочи 260 км/ч, следва яростно спиране, връщане до трета предавка и отново пълна газ. Задницата тръгва леко настрани, но специално разработените гуми Pirelli PZero “захапват“ отново асфалта. Huracan залепва за пистата. С модифицираните амортисьори, фината настройка на волана и специалния тракшън-контрол Huracan смело атакува завоите. Заради разпределението на теглото в съотношение 40/60 задницата леко натежава в серпентините, но предните колела разполагат с предостатъчно сцепление за прецизна управляемост. Италианците са направили нови настройки на окачването, а ESP и тракшън-контролът реагират още по-бързо на „своеволията“ на задницата – поне докато са включени. Стандартното окачване изобщо не филтрира неравностите, но като опция могат да бъдат поръчани адаптивни амортисьори. Подавате газ в апекса на завоя – и Huracan се устремява яростно напред.
Не, това не е автомобил, това е диво животно! Lambo-тата са екстремни – това винаги е било традиция за марката от Сант‘Агата. 580-2 обаче е нещо повече. Вместо да вдигат мощността, инженерите са „пипнали“ автомобила в някои други точки – и са създали ултимативната машина за каране. Като начало са демонтирали две полуоски и един диференциал. По този начин са спестили 33 килограма. След това са редуцирали мощността от 610 на 580 к.с. и са намалили въртящия момент с 20 Нм до 540. Така LP 580-2 спринтира с 0,2 сек по-бавно от версията с двойно задвижване, но благодарение на активния си Launch Control достига 100 км/ч за 3,4 сек, а 200 – за 10,1 сек. Ускорението спира при 320 км/ч (при 4х4 – на 325 км/ч). Фините разлики ще бъдат почувствани само от опитни състезатели – и то на писта, по време на надпревара.
Още при 1000 оборота разполагате с 400 Нм
За всички останали Lambo e просто улична ракета – без значение дали в режим Strada (леко недозавиващо), в Sport (леко презавиващо) или Corsa (неутрално). Това Lambo e брутално, но не и истински сурово към водача си. Много по-важен е невероятният старт – с 400 Нм, достъпни едва при 1000 об/мин. 7-те предавки светкавично бързо и невероятно шумно се изреждат в трансмисията с два съединителя – като тя не изобщо не се церемони да се „отпуска“ до 8000 об/мин. При 580-2 обаче никой не гледа максималната скорост или времето за ускорение – а само начина, по който се постигат. Чист, нефилтриран, мъжествен.
През големите отвори Lambo си набавя свеж въздух, а предницата „залепва“ още по-силно за асфалта. Отзад неподвижният спойлер и дифузьорът осигуряват още по-голяма притискателна сила. С пълна газ по-бързо през завоя, отколкото с 4х4? Няма проблем – вместо 20-цолови джанти, Lambo използва 19-цолови, зад които се крият стоманени дискове с алуминиеви спирачни апарати. Предницата и задницата изглеждат още по-агресивно, отколкото при 4х4-модела, благодарение на модифицираните жалузи на задното стъкло и решетката тип „пчелна пита“. Със своите 580 к.с. новият модел със задно задвижване маркира долната граница на мощността при марката на спортните автомобили – oколо тази стойност „кръжат“ и новото Porsche 911 GT3 RS и McLaren 570C. В Германия Huracan със задно задвижване струва 178 500 евро. В сравнение с LP 610-4 това е направо златна оферта – вариантът с 4х4 излиза с 23 205 евро повече.
Технически данни на Lamborghini Huracán 580-2
Двигател 5,2-литров 10-цил. бензинов Макс.мощност 580 к.с. при 8000 об/мин Макс. въртящ момент 540 Нм при 6500 об/мин 0-100 км/ч 3,4 сек 0-200 км/ч 10,1 сек Макс. скорост 320 км/ч Трансмисия 7-степ. с два съединителя Разход 11,9 л А98 Н СО2 278 г/км Дължина: 4,45 м Широчина: 1,92 м Височина: 1,16 м Цена: от 178 500 евро