Hummer EV впечатлява с 1000 к.с. (тест)

3007
2022

Какво чудовище: Hummer EV изтръгва от трите си електромотора 1000 к.с. и спринтира като суперспортист. AUTO BILD тества Edition 1.

Новият GMC Hummer е базиран на гъвкавата платформа Ultium и е електрически, макар и брутален във всяко едно отношение. Hummerще се превърне в цяло моделно семейство и ще даде нов живо на марката на GM GMC.

Началото е с Hummer като пикап, който трябва да впечатли и феновете на Ford F-150, Chevrolet Silverado или Dodge Ram. Дългият 5,50 метра автомобил тежи 4,3 тона, като въпреки това неговите 1000 к.с. и 1620 Нм максимален въртящ момент не се затрудняват със задвижването. Hummer EV спринтира за невероятните 3,5 секунди до темпо 100 и вдига максимум 160 км/ч. тягата на трите електромотора може направо да спре дъха ви.

Естествено Hummer демонстрира качества и извън нормалните пътища. Електрическият мега-пикап минава със завидно спокойствие през неравности, улеи, пясък и чакъл, като въпреки размерите и теглото си колосът е изненадващо маневрен. Благодарение на интелигентната система на задни завиващи колела диаметърът на завой е редуциран от 13,5 на 11,3 метра. Освен това има електронен блокаж на задната ос, а при топмодела двата електромотора на предната ос осигуряват оптимално регулиращо се сцепление.

Офроудът е територията на Hummer

Посредством монитора или широк превключвател на средния тунел можете да настройвате различните режими на движение. Чрез лоста за предвключване вляво на волана можете да минете в режим One – тогава електрическото чудовище спира без натискане на педала на спирачката – можете особено филигранно да използвате този режим при изкачване и спускане в планината. 40 см клиренс и 81 сантиметра дълбочина на газене ще разсеят всякакви притеснения при тежък офроуд.

Пакетът от батерии в пода на Hummer EV тежи 910 килограма, като капацитет им е 208 кВтч. Според производителя това осигурява изминаването на около 520 километра. Зареждането става с до 350 кВт. За десет минути можете да заредите ток за пробег от 160 километра.

Във вътрешното пространство има потенциал за оптимизиране

В интериорът има какво още да се желае – с оглед на високата цена на автомобила той не е много висококачествен. Поне отпред и отзад има много място, седалките са широки, но можеха да предлагат по-голяма странична опора. Пластмасите в кокпита са въпрос на вкус, но в никакъв случай не са хубави и висококачествени. Но като цяло Hummer от новото време ни се представя такъв, какъвто го очаквахме.

Цената на Hummer не е малка

Струващият близо 110.000 долара Edition 1 на Hummer EV бе светкавично разпродадена, затова сега клиентите трябва да чакат. Под топмодела е позициониран Hummer EV 3X за 106.000 долара. Двата базови модела с по един електромотор на всяка ос ще се появят в края на 2023 г. – на цена от 86.000 долара. Относно стартът на европейския пазар засега няма информация.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин