HUMMER НА ЛЕД


31
мар.
2017

Зимен сън на Нюрбургринг. Всичко е замряло, единственото нещо, което вдига шум е редакторът на AUTO BILD Волфганг Блаубе с Hummer с гъсенични вериги. Представяме един различен тест на северната отсечка на пистата

Не съм почитател на супер-модерните спортове. Причината е, че не съм нито модерен, нито спортен тип. Аз съм прекалено консервативен за подобен род идеи. Скайсърфинг? При него маниаците скачат от самолет с парашут на гърба и сноуборд на краката, за да вземат няколко остри завоя в атмосферата. Съществуват хора, които намират това за гениално. Аз не го харесвам изобщо.

А сега? Сега съм в положение, което ме принуждава да се откажа от думите си. Северната отсечка на Нюрбургринг: по нея от седмици не са се движили никакви автомобили, тъй е покрита със сняг. Обаждане от Карл Гайгер от Мюнхен: в момента тунинг-специалистът за американски автомобили е преоборудвал един Hummer в превозно средство с гъсенични вериги, с което бихме могли да… Довършвам изречението: дълбок сняг плюс Северна отсечка плюс гумени ленти вместо офроуд гуми. И вече съм изобретил най-модерния вид спорт. Nordic Schleifing – остава да разберем как функционира. И дали изобщо ще се получи.

Срещаме се в Айфел. Отдавна не е падал толкова много сняг – поне така казват по-възрастните хора сред местните. Още от Нова година легендарната писта е покрита със снежна обвивка. Която на места е с дебелина около половин метър, а там, където има навявания, дори и с един метър. Рок ам Ринг? Не и през февруари 2010 г. пазачът, току що събуден от зимен сън и по тази причина в недобро настроение, отваря с нежелание вратата. „Да не затънете”, мърмори той. Хората по поддръжката били в отпуск, а и нямало превозно средство, с което да ми разчистят пътя. И да съм внимавал на отсечката Брайдшайд: там в момента се строяла шумоизолационна стена. Няма проблеми, шефе. И бездруго не мога да вдигна висока скорост.

Hummer H3 е оборудван серийно с V8 бензинов агрегат, 5,3-литров, с 305 к.с. 4-степенна автоматична трансмисия. Но онова, което има вместо гуми, наистина е екзотично. Вместо алуминиеви джанти с гуми с размер 265 там са монтирани странни устройства, наподобяващи вериги на гъсенични булдозери. Те предотвратяват затъването на малкия Hummer в снега – така поне ме уверява Гайгер.

Неговият гъсеничен Рамбо не се шегува: натискаме педала на газта и гумените му вериги „захапват” снега, придвижвайки внушителния SUV уверено напред. Нищо чудно: всяка от четирите ролки е с широчина 40 см и дължина 1,50 м. Което прави контактна площ от 2,4 квадратни метра. Освен това трябва да споменем и ламелите, които изгребват снега като багерна лопата.Иначе казано спрямо офроуд-гумите тези екстремни вериги са като туристически обувки, сравнение с обувки на високи токчета.

Не толкова добро обаче е управлението. С нарастване на скоростта завъртането на волана е нещо като неубедителна препоръка за посоката на движение, която разбира се Hummer отказва да следва. Отстъпваме от педала на газта – завиването става по-лесно. Като цяло титанът на дълбокия сняг се управлява като снегомобил. Или пък – за всички, на които това им говори повече – като моторна лодка. Естествено без съответното накланяне настрани – все още. Очаквам то да се появи малко след 13-тия километър…

Удоволствието, което предлагат Гайгер и фирма Track Systems за 4х4 автомобилите в цяла Европа, разбира се не е евтино. Стартът е при 8300 евро, а монтираният на този Hummer комплект струва 26 000 евро. Разрешително за движение по нормални пътища? В момента се подготвя. Хатценбах, Хохайхен, летището: минавам завоите на легендарната Северна отсечка почти слепешком. С превозното средство с гъсенични вериги обаче не мога да вдигна повече от 65 км/ч. А превъзходната бяла премяна и безкрайната тишина създават неповторимо настроение.

Натъквам се на следи от други ползватели на отсечката: директно пред мен е минал заек, малко по-надолу – сърна или диво прасе. Е, признавам, че чифтокопитните не са ми толкова познати, колкото битурбо автомобилите. Но пресните отпечатъци от ските за бягане на дълги разстояния са ми познати – PVC и сила на притискане 80 кг.

Минавам Метцгесфелд, Каленхард, Верзайфен. След табелка с ограничение на скоростта 30 км/ч: строителна площадка Брайдшайд. „Внимание, тест за натоварване на шумоизолационна стена” извиквам на работниците и карам V8 агрегата да изръмжи силно. Те са ококорили очи, сякаш току що НЛО е кацнало на паркинга на супермаркет. Хайде, момчета, само се шегувам.

Километър 13. Тук най-после идва ред на усещането за моторна лодка: влизане в острия завои, излизане с пълна газ – наученото си е научено.  Днес различна са само скоростта, цветът на асфалта и снежинките – кажи-речи всичко.

След преминаване на крайната цел за хълма Дьотингер спирам хронометъра. След старта ми преди 21 км съм изминал една обиколка за 45 минути. Това не е личен рекорд, но при всички положение ново измерение за удоволствие. Благодаря за това невероятно возило, скъпи ми Карл Гайгер. Благодаря за разбирането, Нюрбургринг ООД. Моля ви, драги създатели на модата, развийте тази нова идея – Nordic Schleifing – можете да я наречете така.

Какво, искате още ли? Дайте ми тогава един чифт ролкови кънки и една вертикална стена – тогава ще ви дам Extreme Inline-Freeclimbing. Или махнете ските и се приберете само със щеките. Какво, вече има такъв спорт? Казва се Nordic Walking? Значи е нещо супер-модерно.

Още по темата

Card image cap
Забравеният рали шампион

28
юни
2017

Golf II - една икона на моторните спортове. С такъв автомобил Volkswagen грабна две световни титли през 1986 и 1987 г. Оттогава шампионът тъне в забрава. Днес той отново се връща към живота. И звучи също толкова сърдито както едно време, когато "наказваше" по-мощните и по-бързи автомобили.

Card image cap
Щурата радост от шофирането – Fiat Abarth 595

23
юни
2016

След фейслифта на нормалния Fiat 500 версията Abarth също може да се похвали с нова визия. Първи впечатления от Abarth 595 Competizione със 180 к.с.!

Card image cap
V1 поставя традиция в провеждането на атрактивни състезания в София

5
ное.
2015

Организаторите очакват над 7000 фенове на автомобилния спорт край трасето, за да отпразнуват заедно финала на шампионата и първия рожден ден на „София Картинг Ринг“

Card image cap
Тези автомобили харчат най-много – част 2

21
авг.
2017

Внимание, тези модели са големи лакомници: представяме ви 30-те коли, които харчеха най-много по време на тестове на AUTO BILD

Card image cap
Клубът на супербързите: Jaguar F-Type SVR

27
юли
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >