HUMMER НА ЛЕД


31
мар.
2017

Зимен сън на Нюрбургринг. Всичко е замряло, единственото нещо, което вдига шум е редакторът на AUTO BILD Волфганг Блаубе с Hummer с гъсенични вериги. Представяме един различен тест на северната отсечка на пистата

Не съм почитател на супер-модерните спортове. Причината е, че не съм нито модерен, нито спортен тип. Аз съм прекалено консервативен за подобен род идеи. Скайсърфинг? При него маниаците скачат от самолет с парашут на гърба и сноуборд на краката, за да вземат няколко остри завоя в атмосферата. Съществуват хора, които намират това за гениално. Аз не го харесвам изобщо.

А сега? Сега съм в положение, което ме принуждава да се откажа от думите си. Северната отсечка на Нюрбургринг: по нея от седмици не са се движили никакви автомобили, тъй е покрита със сняг. Обаждане от Карл Гайгер от Мюнхен: в момента тунинг-специалистът за американски автомобили е преоборудвал един Hummer в превозно средство с гъсенични вериги, с което бихме могли да… Довършвам изречението: дълбок сняг плюс Северна отсечка плюс гумени ленти вместо офроуд гуми. И вече съм изобретил най-модерния вид спорт. Nordic Schleifing – остава да разберем как функционира. И дали изобщо ще се получи.

Срещаме се в Айфел. Отдавна не е падал толкова много сняг – поне така казват по-възрастните хора сред местните. Още от Нова година легендарната писта е покрита със снежна обвивка. Която на места е с дебелина около половин метър, а там, където има навявания, дори и с един метър. Рок ам Ринг? Не и през февруари 2010 г. пазачът, току що събуден от зимен сън и по тази причина в недобро настроение, отваря с нежелание вратата. „Да не затънете”, мърмори той. Хората по поддръжката били в отпуск, а и нямало превозно средство, с което да ми разчистят пътя. И да съм внимавал на отсечката Брайдшайд: там в момента се строяла шумоизолационна стена. Няма проблеми, шефе. И бездруго не мога да вдигна висока скорост.

Hummer H3 е оборудван серийно с V8 бензинов агрегат, 5,3-литров, с 305 к.с. 4-степенна автоматична трансмисия. Но онова, което има вместо гуми, наистина е екзотично. Вместо алуминиеви джанти с гуми с размер 265 там са монтирани странни устройства, наподобяващи вериги на гъсенични булдозери. Те предотвратяват затъването на малкия Hummer в снега – така поне ме уверява Гайгер.

Неговият гъсеничен Рамбо не се шегува: натискаме педала на газта и гумените му вериги „захапват” снега, придвижвайки внушителния SUV уверено напред. Нищо чудно: всяка от четирите ролки е с широчина 40 см и дължина 1,50 м. Което прави контактна площ от 2,4 квадратни метра. Освен това трябва да споменем и ламелите, които изгребват снега като багерна лопата.Иначе казано спрямо офроуд-гумите тези екстремни вериги са като туристически обувки, сравнение с обувки на високи токчета.

Не толкова добро обаче е управлението. С нарастване на скоростта завъртането на волана е нещо като неубедителна препоръка за посоката на движение, която разбира се Hummer отказва да следва. Отстъпваме от педала на газта – завиването става по-лесно. Като цяло титанът на дълбокия сняг се управлява като снегомобил. Или пък – за всички, на които това им говори повече – като моторна лодка. Естествено без съответното накланяне настрани – все още. Очаквам то да се появи малко след 13-тия километър…

Удоволствието, което предлагат Гайгер и фирма Track Systems за 4х4 автомобилите в цяла Европа, разбира се не е евтино. Стартът е при 8300 евро, а монтираният на този Hummer комплект струва 26 000 евро. Разрешително за движение по нормални пътища? В момента се подготвя. Хатценбах, Хохайхен, летището: минавам завоите на легендарната Северна отсечка почти слепешком. С превозното средство с гъсенични вериги обаче не мога да вдигна повече от 65 км/ч. А превъзходната бяла премяна и безкрайната тишина създават неповторимо настроение.

Натъквам се на следи от други ползватели на отсечката: директно пред мен е минал заек, малко по-надолу – сърна или диво прасе. Е, признавам, че чифтокопитните не са ми толкова познати, колкото битурбо автомобилите. Но пресните отпечатъци от ските за бягане на дълги разстояния са ми познати – PVC и сила на притискане 80 кг.

Минавам Метцгесфелд, Каленхард, Верзайфен. След табелка с ограничение на скоростта 30 км/ч: строителна площадка Брайдшайд. „Внимание, тест за натоварване на шумоизолационна стена” извиквам на работниците и карам V8 агрегата да изръмжи силно. Те са ококорили очи, сякаш току що НЛО е кацнало на паркинга на супермаркет. Хайде, момчета, само се шегувам.

Километър 13. Тук най-после идва ред на усещането за моторна лодка: влизане в острия завои, излизане с пълна газ – наученото си е научено.  Днес различна са само скоростта, цветът на асфалта и снежинките – кажи-речи всичко.

След преминаване на крайната цел за хълма Дьотингер спирам хронометъра. След старта ми преди 21 км съм изминал една обиколка за 45 минути. Това не е личен рекорд, но при всички положение ново измерение за удоволствие. Благодаря за това невероятно возило, скъпи ми Карл Гайгер. Благодаря за разбирането, Нюрбургринг ООД. Моля ви, драги създатели на модата, развийте тази нова идея – Nordic Schleifing – можете да я наречете така.

Какво, искате още ли? Дайте ми тогава един чифт ролкови кънки и една вертикална стена – тогава ще ви дам Extreme Inline-Freeclimbing. Или махнете ските и се приберете само със щеките. Какво, вече има такъв спорт? Казва се Nordic Walking? Значи е нещо супер-модерно.

Още по темата

Card image cap
50 години Italdesign: Lamborghini Cala Concept

4
апр.
2018

Преглед на най-известните модели на Giugiaro

Card image cap
По случай 30 години М3: 4 уникални прототипа

28
сеп.
2016

През 2016 г. се навършват три десетилетия от пускането на легендата М3. Ние ви представяме най-интересните прототипи от историята й!

Card image cap
Mercedes изкарва „червеното прасе“

21
сеп.
2017

Първият състезателен Benz на AMG се нарича 300 SEL 6.8 - бил е толкова първичен и мощен, че си е заслужил името "червеното прасе". Сега моделът се изправя срещу наследника си S 63 AMG с 571 к.с.

Card image cap
Малкият рай в Санкт Паули

3
февр.
2016

Тук животът тече в умален размер… Каним ви на посещение в магазина, в който от почти 100 години се продават умалени модели на автомобили

Card image cap

В последния брой:

Архив >