Hot Stuff, Cool Tech: термално управление на двигателя


31
май
2021

Двигател с вътрешно горене трябва да работи в определен температурен диапазон, за да функционира оптимално. За да бъде предотвратено прегряването на двигателя и да бъдат избегнати сериозни щети по механичните компоненти, топлината, генерирана от охладителната система на двигателя, докато той работи, трябва да бъде отвеждана ефективно в околната среда. Различни компоненти в охладителната система на двигателя се грижат температурата винаги да бъде на оптимално ниво. За да е сигурно, че работят безпроблемно през цялото време, те са преминали интензивни тестове от Ferdinand Bilstein. Нашето сертифицирано управление на качеството тества предлаганите износващи се компоненти за охлаждане на двигателя при различни изисквания и натоварвания като точност, точност на размерите и качество на материалите.

Термостат за перфектната температура

Температурата на двигателя се контролира с помощта на охладителна течност и термостат. Той гарантира, че двигателят достига идеалната работна температура възможно най-бързо и след това продължава да я поддържа. Неизправният или блокирал термостат може да причини прегряване на двигателя. А това може да доведе до сериозни повреди на мотора.

Поради тази причина Ferdinand Bilstein предлага само термостати с качество за оригинално вграждане. Продуктовата гама включва термостати за всички често срещани модели автомобили и за различни температурни диапазони, със или без вентилационен клапан.

Водна помпа за необходимото охлаждане

Задачата на водната помпа е да „върти“ охладителната течност и да осигури циркулацията, необходима за отнемането на топлина от двигателя.

За да бъдат надеждни за дълъг период от време, износващите се части трябва да бъдат здрави и издръжливи. Типична износваща се част е механичното уплътнение за вала на водната помпа. Това е характеристика за качеството на водната помпа. Това механично уплътнение е със сложна конструкция и е направено от определени материали, например керамика. Ако от уплътнението тече, автомобилът губи охладителна течност, което може да доведе до повреда на двигателя поради прегряване. За водните помпи от Ferdinand Bilstein се използват само най-качествените механични уплътнения.

Проверка на периферни компоненти

При смяна на водната помпа периферните компоненти също трябва да бъдат проверени за износване. Това се отнася по-специално за ангренажния ремък, който задвижва водната помпа и има склонност към деформация и втвърдяване, ко гато остарее. Ferdinand Bilstein предлага пълни ангренажни комплекти, които включват всички необходими отделни части (включително обтегачи, паразитни и обтяжни ролки), които са необходими за професионална смяна на ангренажен ремък.

Перка на радиатора за свеж въздух

Перки на радиатора с електронно управление има в почти всички автомобили. Те играят важна роля за управлението на охлаждащия въздушен поток, както е необходимо. Те обикновено се състоят от електрически мотор, който се контролира от компютъра за управление на двигателя в зависимост от конкретната ситуация. Освен това при по-стари автомобили има съединители за вентилаторите. Те се състоят от два диска, между които има течност (силиконово масло). Единият диск се задвижва от двигателя, а другият е свързан с перките на вентилатора. Ако е необходимо охлаждане, биметална пружина гарантира, че течността между дисковете се предава чрез адхезия към другия диск. По-модерният вариант е електронно управляем съединител на вентилатора. Той е подобен като конструкция, но непрецизният контрол на биметалната пружина бива заменен с финото управление на компютъра за двигателя. В резултат на това прецизният контрол на горивото намалява разхода и натоварването върху околната среда.

Всички необходими части за термалното управление на двигателя може да намерите на https://partsfinder.bilsteingroup.com/bg

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин