2024
ZR-V е новото попълнение в SUV-гамата на Honda. Хибридният модел с размерите на предпоследното поколение CR-V се вписва идеално в ролята на семеен автомобил
„Зряла“ хибридна технология, просторно купе и интериор, който изглежда достатъчно модерен без да става жертва на прекомерния стремеж към дигитализация: в лицето на новия ZR-V Honda предлага в гамата си интелигентен SUV за реалисти. Дългият 4,56 м модел е позициониран между HR-V и CR-V – но на практика отговаря на формата на предишното поколение CR-V. Спрямо двамата си събратя в актуалната гама на Honda ZR-V трябва да бъде по-динамичен – неслучайно водачът се чувства почти като в Civic, но един етаж по-високо.
Съкращението e:HEV, въведено от Honda при CR-V още през 2018 г., издава задвижването – тип „пълен хибрид“. Разликата е, че електрическият мотор със 184 к.с. е с малко повече „коне“. Освен това 2-литровият 4-цилиндров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън с многостепенно впръскване на горивото, функционира още по-ефективно; а батерията, зареждана посредством генератора, остава с капацитет 1,05 кВтч, но осигурява повече използваема мощност.

Оптимизиран за ZR-V, ефективният, но мощен бензинов агрегат си партнира с два електромотора, за да осигури пъргави реакции и стремглаво ускорение. Инженерите на Honda определено заслужават аплодисменти – защото хибридната система функционира брилянтно. При нея няма придръпвания, няма рязко превключване между различните типове задвижване, няма го онова досадно бучене при рязко „пришпорване“. Освен това благодарение на близката до тази на Civic техника, кросоувърът е с пътно поведение, доста близко до това на компактен автомобил – който може да се движи дори спортно. А разходът? В смесен цикъл постигнахме малко над 6 л/100 км – но ако „галите“ газта няма да е проблем и да паднете до стойности с цифрата 5 преди десетичната запетая. Тогава ще оцените и удоволствието от успокояващото придвижване, което ZR-V може да ви осигури – най-вече в града.


Дизайнът е оформен с идеята да не създава излишна показност – с него моделът би могъл да се продава без проблем във всяка точка на планетата. Елегантно, но без да се набива на очи – тази концепция е заложена при новия SUV на японците.
Кокпитът е оформен ергономично – и с него се оперира лесно и интуитивно, което се дължи в голяма степен и на големите бутони (без проблем ще ги натискате и с ръкавици). Арматурното табло пред погледа на водача е „50% дигитално“ (разбирайте – с аналогов скоростомер и дигитален оборотомер). Можете да избирате измежду няколко режима на шофиране – „Sport“, „Normal“ и „Econ“, а ZR-V ще помни селекцията ви дори след „гасене“ на автомобила.

Освен много възможности за съхранение на вещи, централната конзола „на два етажа“ предлага и два вида USB – за максимално удобство на пътуващите. Впрочем те ще се наслаждават на достатъчно просторното и отпред, и отзад купе. Пасажерите на втория ред също могат да разчитат на USB-та. В студените зимни дни парното се представи отлично – интериорът се стопляше много бързо след потегляне. По отношение на возията моделът по-скоро следва динамичния си характер – защото тя е по-стегната.
7 години гаранция, 7 години безплатно обслужване
До края на март ZR-V идва с гаранция и безплатно сервизно обслужване в рамките на 7 години или 150 000 км (което от двете условия настъпи първо) – а това прави покупката на „японеца“ доста примамливо предложение. Цените на модела стартират от 84.990 лева – а при лизинг вноската за него започва от 770 лева.

ZR-V разполага с общо 10 въздушни възглавници, сред които и централна. За високото ниво на безопасност се грижи най-новото издание на пакета от системи Honda Sensing. Асистентът за предотвратяването на напускането пътната платно вече е сериен, както и този за поддържане на пътната лента, който сам се намеса с корекции от волана в случай, че автомобилът не е позициониран, както трябва. Най-новото попълнение при Honda Sensing е асистентът за движение в задръстване, който прави преодоляването на задръстванията и придвижването из града с ниска скорост по-малко натоварващо за водача. Наскоро подобрената система за разпознаване на пътни знаци вече автоматично отбелязва над 90% от тях и ги показва чрез пиктограма на разположения зад волана интерфейс за шофьора.