Тунинг » Honda S2000 с фин тунинг и як звук

Honda S2000 с фин тунинг и як звук

2803
2022

Honda S2000 е една неподправена машина за каране. Това важи с пълна сила за този тунингован екземпляр, който ни дава отговор, защо феновете боготворят VTEC-техниката на Honda!

Атмосферен двигател, задно задвижване, ръчни скорости: култовата Honda S2000 е гаранция за удоволствие от шофирането. Посредством целенасочен тунинг то може да бъде още повече повишено. Така е смятал и Стефан Марти, съсобственик на швейцарската тунинг-фирма Carmosphere: той работи от над десет години върху този екземпляр от 2003 г., който се е поотдалечил от серийното си състояние. Мотото: JDM-бегачка с разрешително за движение по нормални пътища.

При джантите Стефан се е спрял на Volk Racing TE37SL с размер 9×18 цола, обути с гуми с размер 225 отпред и 245 отзад. Окачването е с регулиращи се пружини – KW V3, което залепва роудстъра за асфалта.

Изчистена каросерия и карбон за състезателен характер

По каросерията има голям брой части от карбон, които подчертават състезателния характер на този S2000.

Тапицериите на вратите и централната конзола са собствена изработка

Състезателното усещане продължава и във вътрешното пространство. Водачът и пътникът до него заемат място в седалки тип корито Bride и са вързани с колани Takata, като воланът е на Sabelt без въздушна възглавница. Зад пасажерите има клетка срещу преобръщане Cusco.

Премахнати са аудиосистемата, изолациите и почти всички декорации и капаци. За тапицериите на ватите и централната конзола Стефан е използвал метални плоскости собствено производство.

Шестбутални спирачни апарати отпред

За по-солидна спирачна мощ на предната ос са монтирани 6-бутални спирачни апарати на K-Sport с 350-милиметрови дискове. Накладките са EBC-Yellow-Stuff, а тръбопроводите – Stahlflex.

По отношение на трансмисията Стефан е монтирал едномасов маховик и спортен съединител, като предавателните отношения са съкратени. Окачването е смъкнато, монтирани са по-къси полуоски и нов диференциал.

По-малко тегло, същата мощност

Двигателят е останал недокоснат. 2-литровия 4-цилиндров агрегат достига при 8300 об/мин 241к.с., но с оглед на редуцираното на 1300 кг тегло е повече от достатъчен. Затова пък звукът е станал страхотен – благодарение на ауспуховата уредба на Tanabe.

Дали с това проектът S2000 е приключен? Ще има още детайли като постелки, както и кожуси за скоростния лост и лоста на ръчната спирачка. Стефан вече мисли и за преработка с турбомотор – с 500 к.с., като разходите ще бъдат около 60 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ