Honda NSX отново е тук

15 години след спирането на модела Honda пак пуска NSX. Отново с модерна техника и в традицията на първото поколение на автомобила


6
юни
2016

ЗА ДА БЪДАТ ПРОСЪЛЗЕНИ ОТ ВЪЛНЕНИЕ феновете на спортните коли, е нужно да споменем три букви: NSX. Да, не сме сбъркали: не Ferrari, Lamborghini или Porsche – а Honda. За да обясним това, е нужно да предприемем пътуване във времето – назад към 1989 г. Доста силно време за японците. Автомобили като малкото Coupé CRX оставиха отпечатък върху цяло поколение, а с Айртон Сена Honda прави фурор във Формула 1 – NSX показа на конкуренцията как ще изглежда спортният автомобил на бъдещето. Поне по отношение на техниката. Още докато в Porsche оборудваха колите си с 6-цилиндров мотор с въздушно охлаждане и не използваха серво или ABS, а от Ferrari правеха автомобили, които изглеждаха страхотно, но заради лошото си качество не достигаха до колекционерите, Honda пусна New Sport Experience.

Спортен автомобил с толкова футуристичен дизайн, че колата изобщо не трябваше да се бои от сравнение с Ferrari. Тя бе лека като перце благодарение на алуминиевата си каросерия – както и с познатото ни високо качество на тогавашните серийни японски автомобили. Уникално за своето време. Японците обаче някак загубиха тази инерция. След 15 години изпратиха NSX в пенсия, без да покажат негов наследник, и се концентрираха върху автомобили, които да се харесат на всички. При това без успех – в Европа Accord и Legend бяха изтеглени от пазара. Тъжно време. Сега вече е дошъл неговият край. През април тази година ще стартира производството на второто поколение на NSX. Още от самото начало е ясно, че моделът няма да бъде ретро. Новият NSX ще бъде толкова модерен, колкото бе първото поколение на автомобила по онова време.

Именно затова японците избират и футуристична концепция на задвижване. За задвижването на спортния автомобил отговарят точно четири двигателя: един V6 битурбо като средно разположен, както и три електромотора на предната и на задната ос. Идеята е не толкова NSX да бъде превърнат в екологичен модел, а по-скоро да бъдат осигурени предимства на спортната кола по отношение на динамиката. Системната мощност на модела е 573 к.с. – това го праща в лигата на Porsche 911 Turbo S. А как се управлява този автомобил? Накратко: вълнуващо, спиращо дъха, невероятно! Още при стартирането си 6-цилиндровият битурбо агрегат дава ясна заявка с дрезгавия си глас: тази Honda иска всичко.

Потеглянето става без всякакво „турбозамисляне“ – машината вдига 100 км/ч за под 3 секунди и ще накара косата ви да настръхне! Не успява да е по-бърза от 911 Turbo? Няма значение – за сметка на това Honda предлага много други неща. Извънземно е не само ускорението, а и пътното поведение на тази Honda. Без значение дали става дума за прави участъци, или за път с остри завои – NSX залепва за асфалта като дъвка за подметката на обувката. Недозавиване? Нищо подобно. Нервна задница? Няма даже и загатване за подобно нещо. Механичното сцепление винаги присъства и не е нужен внушителен спойлер като при 911 GT3 RS.

Прибавяме и факта, че водачът може да управлява този спортен автомобил съвсем различно от други такива. Заради неутралното поведение на пътя можете да натискате педала на газта екстремно рано, а двата електромотора на предната ос измъкват NSX от завоя, циментирайки турбодупката още в зародиш. От Honda обещават, че въпреки теглото си от 1,7 тона новият NSX ще изпревари конкуренцията по бързина. Honda като образец за динамика в класа до 600 к.с.? Можем да повярваме. Или да го кажем в стила на Honda: ще дойдат страхотни времена!

ХИБРИДНОТО ЗАДВИЖВАНЕ НА NSX

ЧЕТИРИ ДВИГАТЕЛЯ С 573 К.С.
От Honda са оборудвали дългия 4,47 метра NSX с доста техника: средно разположен V6 с 500 к.с., 9-степенна автоматична трансмисия с два съединителя и електромотор с 47 к.с. На предната ос работят два електромотора с по 36 к.с. Така системната мощност на модела е 573 к.с., а максималният въртящ момент – 646 Нм. За спортно ориентирания хибрид от Honda посочват разход на гориво от 10,4 л/100 км.

Honda NSX (NA2 от 1997 г.)

• V6 двигател, средно разположен, работен обем 3179 куб. cм

• Мощност 206 кВт (280 к.с.) при 7300 об./мин

• Макс. въртящ момент 298 Нм при 5300 об./мин

• Макс. скорост 270 км/ч

• 0–100 км/ч за 5,9 сек

• Задно задвижване/6-степ. трансмисия

• Д/Ш/В 4425/1810/1175 мм

• Собствено тегло 1445 кг

• Разход на гориво 12,0 л А95Н

Honda NSX (нова)

• V6 битурбо агрегат, средно разположен + три електромотора, работен обем 3493 куб. cм

• Мощност 368 кВт (500 к.с.) при 6500 об./мин

• Системна мощност 421 кВт (573 к.с.)

• Макс. скорост 317 км/ч

• 0–100 км/ч под 3 сек

• Двойно задвижване/9-степ. DSG трансмисия

• Д/Ш/В 4470/2217/ 1214 мм

• Собствено тегло 1725 кг

• Разход на гориво 10,4 л/100 км

 

Още по темата

Card image cap
Цяло състояние за Ford Capri

11
мар.
2016

При търг във Великобритания бе продадено това Ford Capri от 1987 година. За огромна сума благодарение на оригиналното състояние!

Card image cap
Снежното оръдие

30
мар.
2017

Двойно задвижване, 410 к.с., тризъбец на решетката: взехме страна на зимата с Maserati Ghibli

Card image cap
Най-големите недомислици в автомобилостроенето

24
окт.
2016

Понякога вратите не пускат хората да излязат от колата, в други случаи акумулаторът се мокри в калниците: AUTO BILD ще ви запознае с най-странните недомислици в някои модели

Card image cap

В последния брой:

Архив >