Honda Jazz на старо: хитроумна композиция

0709
2024

Близо четири години след пазарния си старт Honda Jazz се предлага все по-често като употребявана. Проверихме японския малък автомобил

ГОЛЕМИ ЕМОЦИИ – не можем да кажем, че четвъртото поколение на Honda Jazz буди такива при първата среща. По отношение на продажбите стартиралият през лятото на 2020 г. в Германия модел също играеше второстепенна роля. Причините – недостатъчно развитата дилърска мрежа на Honda и амбициозни представи за цените на вносителя. Въпреки това си струва да погледнете употребяваните екземпляри.

Интелигентно обзаведено работно място на водача. Добро качество, страхотно усещане за пространство
Почти цяла обиколка на Земята, която не личи на нашия тестови автомобил. Разходът е oтличен

ТОВА Е ТОЙ

Един превъзходен всестранен талант. Посредством честния си характер Jazz е модел, който може да ви въодушеви при втори поглед. Също както и своя предшественик, моделът се позиционира в нишата между малък автомобил и миниван. Концепцията му се различава доста от тази на неговите съвременници. Предницата с големите фарове е класически симпатична, а покривът – необичайно висок. При дължина от четири метра едва ли можете да очаквате толкова голямо пространство. Нито отпред, нито на задната седалка хората със среден ръст няма да намерят поводи да се оплакват. Дори напротив: тук Jazz бие конкурентите. Кръстената от Honda механика за сгъване на задната седалка Magic Seats е изненадваща в този клас. Товарната повърхност е изключително равна, при желание задните облегалки се сгъват. Товарният ръб е с височина от 66 см, което прави багажника значително по-практичен – вместимостта му е от 304 до 1205 л.

Гъвкава концепция на задницата със система Magic Seats, много нисък товарен ръб, голям отвор на багажника

Високото качество на изработка предполага дълъг автомобилен живот за Jazz. Нашият тестови автомобил от Honda Harke в Хамбург – Бергедорф изглежда толкова свежо, че едва ли бихте му дали три години. Дължи се на отличната изработка и висококачествените повърхности. Тъй като Honda се отказва от водещи до експерименти икономии дори и в този автомобилен клас, а предишният собственик я е поддържал доста добре, на борда почти всичко е в безупречно състояние. Добри козове, ако това ще ви бъде автомобилът за всеки ден. Подходящо за тези изисквания е не само щедро предлаганото място, но и богатото серийно оборудване.

По-различният Jazz: семпла външност отзад, но много място и сигурен на пътя

Серийно Honda предлага система за разпознаване на пътни знаци, камера за заден ход, система за предупреждение от сблъсък, активна система за запазване на пътната лента, адаптивен темпомат и LED фарове заедно с асистент за дългите светлини. Освен това тристепенно отопление на седалките, система за управление с 9-инчов тъчскрийн и 7-инчов дигитален кокпит. Нашият тестови автомобил бе оборудван със система за безключов достъп до автомобила, отопляем волан и лак металик. По-скъпите нива на оборудване не предлагат кой знае колко повече. Внимание: дори и Jazz (GR) да е малко употребяван автомобил, трябва да калкулирате възможни последващи разходи с напредване на възрастта. Батерията е с капацитет от само 0,7 кВтч, но за нея и монтажа Honda иска над 16 000 лв.!

Сложната хибридна техника е разположена отпред. Разходите за поддръжка не са високи

КАК СЕ УПРАВЛЯВА

Изключително комфортно. На германския пазар четвъртото поколение на Jazz се предлага само като хибрид с бензинов двигател (109 к.с.; от пролетта на 2023 със 122 к.с.) с интелигентно разпределение на въртящия момент: един електромотор се грижи първостепенно за задвижването и предоставя на разположение немалките 253 нютонметра. Базовият 1,5-литров бензинов агрегат присъства в задвижването едва при постоянно голямо натоварване. Иначе той играе ролята на задвижващ агрегат за втората електрическа машина, която като генератор произвежда ток за електрическото задвижване. Това, което за лаиците звучи като необичайно сложно, функционира в практиката учудващо шлифовано и безпроблемно. Наречената от професионалиста на тема двигатели Honda система на задвижване e:HEV е много подходяща за икономично придвижване в града и на кратки разстояния извън него.

Четвъртото поколение на Jazz има зряла конструкция, която показва малко на брой типични за модела проблеми

В зависимост от стила на шофиране реалистичният разход във всекидневието е между 3,5 и 5,5 л бензин. До темпо 70 км/ч задвижването работи много тихо. Единствено на бързи етапи по магистралата въпреки безупречно настроеното окачване хибридният Jazz не се чувства в свои води: от скорост 130 км/ч задвижването ни стресира леко и тестовият автомобил харчи над 7 л/100 км. Същевременно при такава скорост нарастват и шумовете. За малко повече приключения работа ще ви свърши по-високата с 3 см версия Cross. Jazz Crosstar е с нелакирани дъги на калниците, различна радиаторна решетка и рейки на покрива. Характерният ъпдейт не е безплатен: външността на кросоувър влошава аеродинамиката и вдига разхода с 0,5 л.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин