Honda Jazz: здрав, но ръждив

Honda Jazz измина 100 000 километра, като през цялото време работеше като часовник. Но където има светлина, има и сенки: японците са икономисвали от защитата срещу корозия, а и хибридът харчи повече от очакваното


19
юни
2017

Трябва да превозим голяма декоративна палма от разсадника. Телевизионният екип на АUТО ВILD трябва да закара камерите и стативите до тестовия полигон. Трябва да се натоварят няколко рекламни табла, и то изправени, без да се разг лобяват. Когато в редакцията се нуждаем от талантливо „товарно магаре“, често със задача та се справя един от тестовите автомобили, който на пръв поглед изобщо не е подходящ за това. А според заместник главния редактор на AUTO BILD Кристиан Щайгер заради лесния достъп до интериора и обмислената концепция за оползотворяване на пространството Honda Jazz е дори алтернатива на първата А-класа на Mercedes. Изненада ни и друга: въпреки че е с около половин метър по-къса от Opel Astra, Honda Jazz може да засрами дори някои комбита.

Голям простор: усещането за пространство се дължи и на голямото предно стъкло. Ако предпочитате повече светлина, изберете версията Elegance с панорамен стъклен покрив

Вместимостта на багажника от 303 до 1384 литра, както и възможността при сгъване нагоре на задната седалка да използвате пълната височина на интериора, впечатляват дори и най-старите кучета в редакцията. И то толкова силно, че една оъ техническите особености на автомобила остана почти незабелязана. Което може би се дължи на факта, че хибридното задвижване работеше напълно безпроблемно 100 000 километра. И въпреки това: ако пътуващите в командировки и главите на семейства не пестяха похвалите си в бордния дневник, екзотичното при малките автомобили задвижване разгърна своите възможности във всекидневието в града. Най-добре го дефинира редакторът Михаел Фос: „Хибридът е създаден за града, защото само там може да разгърне силните си страни“.

Място за всички благодарение на голямата височина в интериора и сгъващите се седалки

И наистина: Honda се движи пъргаво и тихо из центъра; безстепенната автоматична трансмисия е перфектно лекарство срещу стреса в задръстванията, въпреки че понякога ни дразнеше с придърпването при потегляне. Но извън населените места нещата се променят – задвижването вече не се чувства в свои води, звучи напрегнато. При ускорение бензиновият двигател звучи като котка, настъпена по опашката. А шофирането по магистрала означава постоянен стрес за двойното сърце на Jazz. Ако наистина се възползвате от цялата системна мощност от 98 к.с., ще трябва да зареждате 40-литровия резервоар след около 400 километра.

Но Jazz не поставя рекорди по икономичност и когато електромоторът с мощност 14 к. с. максимално подпомага бензиновия двигател, тоест в града. „Мекият“ хибрид на Honda не владее чисто електрическото движение, защото електромоторът се ползва само за подпомагане на бензиновия двигател при ускорение и за регенерация на спирачната енергия. Jazz не може да постигне обещата ния градски разход от 4,6 литра дори и при икономично шофиране. На изпитателния стенд на DEКRA при стандартизираната методика на измерване Jazz харчеше 4,86 литра. Доста по-реален е установеният от нас във всекидневието среден разход от 7,2 литра, въпреки че той определено е завишен заради големия дял шофиране с висока скорост по магистрали. В бордния  дневник няколко пъти се задава въпросът дали конвенционалният, по-евтин с 5400 лв бензинов модел не би постигнал сходни стайности на разхода на гориво.

Колегата Йоахим Щаат също харесва хитроумния „японец“, но се дразни и от някои слабости: немарливо монтирания капак на жабката, грозните заваръчни шевове или тенекиения звук при затваряне на вратите. В началото това наистина са само козметични дефекти. Но когато идва зимата, миозина се оплакват от слабото отопление. Както се оказва по-късно, студените месеци и посипаните със сол настилки се отразяват негативно на Honda и в друго отношение. Но това става ясно едва когато Jazz бе разглобен и огледан внимателно от експерта на DEKRA Гюнтер Шиле. На много места ръждата е проникнала под тъничко нанесената бяла боя, като най-засегнати освен ламарините на каросерията са и детайлите от окачването и местата на свързване на кабелите за маса. Причината: твърде икономично нанесената антикорозионна защита. Засега все още няма нищо драматично. Наченките на корозия не могат да попречат и на оценката отличен 6, тъй като тази оценка е само за надеждността на автомобила. Но с течение на времето има вероятност да се наложат козметични ремонти на карасерията, ако не и нещо повече – а това е грозно кафяво петно върху бялата престилка на този голям малък автомобил.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >