Тест » Honda HR-V e:HEV: спокойният, просторният, интелигентният (ТЕСТ)

Honda HR-V e:HEV: спокойният, просторният, интелигентният (ТЕСТ)

0809
2022

Първо трябва да споменем, че с HR-V e:HEV японците са направили голям скок напред. Не само при техниката, разбира се – първото нещо, което се вижда, е външният вид на автомобила. Дизайнът е елегантен – особено с лакираната в цвета на колата радиаторна решетка.
При новия HR-V имаме интересна и интелигентна хибридна система: e:HEV се състои от два компактни, но мощни електромотора (задвижващият е със 131 к.с.), съчетани с бензинов 1,5-литров двигател DOHC i-VTEC по цикъл на Аткинсън със 107 к.с., литиево-йонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирана предавка, свързана с блок за управление на захранването (PCU). 1,5-литровият бензинов агрегат осигурява ток за батерията чрез втория електромотор (генератора).

Затова и HR-V e:HEV няма трансмисия! Бензиновият двигател се включва само при висока скорост и напълно отделно от електрическото задвижване. В режим EV можете да изминете няколко километра изцяло електрически. По време на теста „японецът“ се управляваше спокойно – хибридната система работеше без напрежение, макар и малко шумно при необходимост от рязко ускоряване. Хибридът харчи по WLTP 5,4 л/100 км, а спринтът до 100 км/ч се взема за 10,6 секунди.
Във всекидневието Honda се движи тихо и приятно. Окачването е комбинация между комфортно и леко стегнато, тоест балансирано и с готовност за всякакви ситуации. HR-V се накланя съвсем леко в завоите, но това се дължи и на големия му клиренс. Обзорът е много добър – и заради високата позиция на седене.

Интериорът ни хареса: лесно управление на кокпита, удобни седалки, висококачествени материали, много добра изработка – всичко е на ниво

Хареса ни и интериорът на компактния SUV. Прегледен, с изчистени линии, интересни елементи като вентилационните дюзи в L-образна форма. Те насочват струята по стъклата, а не директно към главите на пасажерите. Предлаганото място на задните седалки е доста щедро – нямаме забележки и към пространството отпред. Тук също разполагате с познатата от Jazz система Magic Seats.
Изцяло обновена е и инфотейн-мънт системата, която сега разполага с редуцирана структура и владее Apple Carplay и Android Auto. Системата за сигурност Honda SENSING™ вече разпознава и водачи на мотоциклети (чрез камера в предното стъкло) и включва асистент за потегляне по наклон.
Цената на Honda HR-V в България стартира от 59 990 лв.

Динамична задна част, а багажникът побира от 319 до 1305 л. Задният капак се отваря доста нависоко – ако сте с ръст до 1,90 м, няма да имате проблем да застанете отдолу

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. бензинов, отпред напречно работен обем 1498 cм3 мощност 79 кВт (107 к.с.) при 6000 об/мин макс. въртящ момент 131 Нм при 4500 об/мин • два електромотора 96 кВт (131 к.с.) макс. въртящ момент 253 Нм задвижване предно Д/Ш/В 4340/1790/1582 мм собствено тегло1452 кг
обем на багажника 335–1305 л 0–100 км/ч за 10,6 сек макс. скорост 170 км/ч разход на гориво 5,4 л А 95 Н/100 км

ИЗВОД

Новата Honda HR-V определено притежава луксозен и красив дизайн. В комбинация с интелигентната хибридна система, многото място и много добрия интериор получавате доста добър SUV, който ще отговори на всичките ви изисквания във всекидневието.
CO2 122 г/км
цена от 59 990 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин