2019
ДОКАТО ВСТРАНИ ОТ ПЪТЯ ДЪРВЕТАТА СЕ РЕДУВАТ, в малката капсула на Honda CRX ни остава време за размисъл. Дали пък „японците“ не се продаваха толкова добре през 80-те години заради богатото си оборудване? Докато при Mercedes работеха по дясното странично огледало или петата предавка, японците отдавна имаха електрически огледала, стъкла, антени, бордови компютри. Но също както и предшественикът му, второто поколение на CRX вероятно е било някъде навън, когато в завода са монтирали екстрите. Няма стъклоповдигачи, няма ABS, нито сервоуправление. „Няма нужда от тях“, усмихва се притежателят Ралф Вердерман, когато ни подава ключовете.

Мъжът от живописното градче Нойщрелиц е почитател на японското Coupé още от дете и преди година си го подарява за рождения ден. И то не какъв да е автомобил от модела. Неговият CRX в цвят „Милано“ червен е един от последните, произведени от второто поколение между 1987 и 1991 г. При покупката пробегът му е бил само 25 000 километра. Абсолютен късмет! Някои получават за рождения ден само чорапи. CRX е по-добър вариант – установяваме го пред портите на града. Автомобилът е от време, когато благодарение на рафинираната си техника японските коли присъстваха трайно в най-лявата лента на магистралата. Honda се считаше със здравите си, мощни двигатели, финото окачване и висококачествената изработка за нещо като японското BMW.

CRX е най-добрият пример за това. От Honda умишлено бяха оставили всичкия „грим“ по оборудването и бяха направили „спортна кола, която изпълнява всички желания“, както можеше да се прочете в пресматериалите. При това в началото за по-малко от 24 000 германски марки. Логично времето за доставка бе доста продължително. Моментът на появата на модела бе идеален. През 1987 VW има Scirocco II, който така и не успява да достигне своя предшественик, дело на Giugiaro. При Alfa и последният ръждясал GTV бе потеглил към моргата, а Opel Calibra още бе в аеродинамичния канал. CRX бе наличен, изглеждаше добре и беше без определен клас. С него можехте да отидете и в голф клуба. Втората му кариера като любим обект за тунинг упражнения на младежта започна на малко по-късен етап. Днес оригиналните CRX се срещат по-рядко от Ferrari и би трябвало да бъдат предоставени на разположение на автомобилните шефове, които биха могли да се научат колко малко е необходимо за удоволствието.

Без спойлери и вентилационни отвори като при актуалния Civic дизайнът на CRX е минималистичен и красив. Двигателят не е оборудван с турбина. Благодарение на четириклапанната техника и VTEC системата, осигуряваща променливо газоразпределение, японският 1,6-литров мотор със 124 к.с. се развърта до 7000 оборота.
Продължете на следващата страница