Honda CRX: разтуптява сърцата

0905
2019

ДОКАТО ВСТРАНИ ОТ ПЪТЯ ДЪРВЕТАТА СЕ РЕДУВАТ, в малката капсула на Honda CRX ни остава време за размисъл. Дали пък „японците“ не се продаваха толкова добре през 80-те години заради богатото си оборудване? Докато при Mercedes работеха по дясното странично огледало или петата предавка, японците отдавна имаха електрически огледала, стъкла, антени, бордови компютри. Но също както и предшественикът му, второто поколение на CRX вероятно е било някъде навън, когато в завода са монтирали екстрите. Няма стъклоповдигачи, няма ABS, нито сервоуправление. „Няма нужда от тях“, усмихва се притежателят Ралф Вердерман, когато ни подава ключовете.

Второто, вертикално задно стъкло има за цел подобряване на видимостта. Горе-долу успява

Мъжът от живописното градче Нойщрелиц е почитател на японското Coupé още от дете и преди година си го подарява за рождения ден. И то не какъв да е автомобил от модела. Неговият CRX в цвят „Милано“ червен е един от последните, произведени от второто поколение между 1987 и 1991 г. При покупката пробегът му е бил само 25 000 километра. Абсолютен късмет! Някои получават за рождения ден само чорапи. CRX е по-добър вариант – установяваме го пред портите на града. Автомобилът е от време, когато благодарение на рафинираната си техника японските коли присъстваха трайно в най-лявата лента на магистралата. Honda се считаше със здравите си, мощни двигатели, финото окачване и висококачествената изработка за нещо като японското BMW.

Гледайте внимателно – това е серийният волан. Повечето CRX са оборудвани допълнително с малки волани

CRX е най-добрият пример за това. От Honda умишлено бяха оставили всичкия „грим“ по оборудването и бяха направили „спортна кола, която изпълнява всички желания“, както можеше да се прочете в пресматериалите. При това в началото за по-малко от 24 000 германски марки. Логично времето за доставка бе доста продължително. Моментът на появата на модела бе идеален. През 1987 VW има Scirocco II, който така и не успява да достигне своя предшественик, дело на Giugiaro. При Alfa и последният ръждясал GTV бе потеглил към моргата, а Opel Calibra още бе в аеродинамичния канал. CRX бе наличен, изглеждаше добре и беше без определен клас. С него можехте да отидете и в голф клуба. Втората му кариера като любим обект за тунинг упражнения на младежта започна на малко по-късен етап. Днес оригиналните CRX се срещат по-рядко от Ferrari и би трябвало да бъдат предоставени на разположение на автомобилните шефове, които биха могли да се научат колко малко е необходимо за удоволствието.

Красивите седалки са малко меки. Затова пък окачването е твърдо

Без спойлери и вентилационни отвори като при актуалния Civic дизайнът на CRX е минималистичен и красив. Двигателят не е оборудван с турбина. Благодарение на четириклапанната техника и VTEC системата, осигуряваща променливо газоразпределение, японският 1,6-литров мотор със 124 к.с. се развърта до 7000 оборота.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин