2017
Приятелят ми Раце имаше Scirocco II. С червени седалки, 70 к.с. Паркираше на главния път пред фирмата и накрая се случи: един камион oтнесe автомобила, застрахователят изплати щетата, Раце черпи една биричка. Наздраве! Още тогава знаехме: истинският наследник на първото поколение на Scirocco не е прекалено заобленото и безформено Scirocco II. Истинското продължение на нашата мечта идва от Япония и се нарича Honda CRX Тур ED9 (1987-91). Японските инженер и бяха продължили оттам, откъдето бяха спрели VW през април 1981 г.: CRX е дълъг 3, 75 м , точно 10 см по-къс от легендарното първо Scirocco. Отвътре е доста тясно, отзад може да се разположи най-много един дакел.

Спорт а ла Honda: кокпитът е обърнат към водача, а воланът е дело на тунинг фракциите през 90-те години. Иначе CRX е пъргав, както и преди
Затова пък японският спортист е значително по-мощен, неговият 1,6-литров 4-цилиндров мотор е със 130 к.с. , и то при само 910 кг собствено тегло. Така можете да вдигнете 211 км/ч (една автокъща в Хамбург откриваме една такава Honda от 1988 г., с пробег 86 000 км, втора ръка, техническа ревизия преди 14 години, оттогава е карана много рядко с временни регистрационни номера. Червената „бегачка“ блести сред останалите нови автомобили в шоурума, така че едва се осмелявам да попитам: „Може ли да я тествам?“ “Разбира се.“
Седалките са приятно твърди, кокпитът излъчва чара на 80-те години. Стартирам мотора и благодарение на спортния филтър CRX веднага започва да надава здрав рев. Иска ми се да се ycтремя напред, но потеглям внимателно, защото според една от фактурите в страничната поставка последната смяна на ангренажния ремък е била извършена преди 16 години при пробег 60 000 км. Предавките влизат като нож в нагорещено масло, CRX е прилепнал към пътя като скейтборд. Да, това е моето японско Scirocco. Автомобилът се продава за 3950 евро – дали цената е добра? И да, и не. От една страна, много автомобили CRX са пострадали тежко от ръката на тунинг майстори, а от друга, такива добре запазени екземпляри с приложени фактури от ремонти вече се намират трудно. Обзалагам се, че Раце щеше да паркира CRX на по-сигурно място.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА МОДЕЛА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
+ Малък, пъргав спортен автомобил потенциал за класика, техниката на CRX е солидна
– Няма катализатор. Ръжда! Много CRX имат корозия в багажника, по шибедаха и калниците
Извод
Купувате, карате само през лятото, поддържате. Въз основа на малкия брой добре запазени CRX сме сигурни, че Ноndа има голям потенциал да се превърне в класика.