В качеството си на трениран компактен спортист Honda CRX предлага повече удоволствие от шофирането в сравнение с много модели със спортни претенции. Нашата класика на деня!
Honda CRX ни показва, колко малко му трябва на човек, за да управлява спортен автомобил – както и да изпита голямо удоволствие от шофирането. От 1987 до 1991 г. се произвеждат моделите на Honda ED9 и EE8 – и двата подчертават с екстра-спортно пътно поведение типичната надеждност на Honda.
Ядрото на второто поколение на Honda CRX е радостно развъртащият се 16-клапанов мотор със 130, респективно 124 к.с. (версия с катализатор). Той ускорява тежащия един тон „японец“ за 8,5 секунди до темпо 100 км/ч. максималната скорост е над 200 км/ч. Благодарене на независимото си окачване CRX е майстор на острите завои. Лекото, ултрадиректно управление се грижи за останалото, а водачът е с постоянна усмивка на лицето. Когато CRX недозавива в завой, след отнемане от газта следва свръхзавиване. Който може, той управлява CRX практично с педала на газта. Обновеното поколение на CRX Typ EE8 се появява с заимстваното от мотоциклетния спорт променливо управление на клапаните VTEC, което изтръгва целия потенциал на двигателя и осигурява 150 к.с.
Ако се интересувате от Honda CRX, то трябва да отделите повече време. Колекционерите обичат модела от първата серия с 1,5-литров мотор и 100 к.с., който се казваше Civic CRX. Спортните натури се насочват към наследника му ED9 или към EE8 с VTEC. От 1991 г. в Унгария се появяват преработени в кабриолети CRX. Впечатляващо е Targa-Coupé-то CRX del Sol от следващото поколение на Civic – номер 5. Не трябва да се забравя, че моделът е предпочитан от тунинг-специалистите, но също и от такива, които са се учили. Евтината покупка може да ви струва скъпо. Също така снабдяването с резервни части не е от най-добрите.