Honda CR-V II на старо: добър избор

Този "японец" всъщност не е никакъв "японец", защото се произвеждаше във Великобритания. Въпреки това, даже и като употребяван автомобил, той е "японец" в най-добрия смисъл на тази дума


6
юли
2017

Моля ви, повярвайте ни – ние изобщо не изпитваме удоволствие, когато в тази рубрика говорим за провалите по отношение на качеството на съвременните автомобили. Неизправности, дефекти, неприятности – днешните автомобили всъщност би следвало да ни спестят всичко това. В действителност обаче нерядко даже и скъпите модели на всепризнати премиум-производители причиняват особено много проблеми. Затова е и толкова радостно, че в случая можем да ви запознаем с един надежден, безпроблемен и солиден автомобил. Второто поколение на Honda CR-V със сигурност е такава кола. CReational-Vehicle (англ. – автомобил за свободното време) се появи през 1995 г. като по-просторен вариант на по-старата с едва година Toyota RAV4 – японски двубой, така да се каже.

Безпроблемен кокпит. Навигационната система навремето е струвала 4910 лева.

Второто поколение на CR-V имаше някои особености – повече място, повече комфорт, и за първи път дизелов двигател, както и фактът, че европейската версия се произвеждаше във Великобритания. Движещите се из Европа CR-V от второто поколение почти 100% идват от утвърдения завод на Honda в английския град Суиндън. Традиционно континентална Европа е настроена леко скептично към автомобилите от Острова, откакто през 70-те и 80-те години английският концерн Leyland ни тормозеше със смразяващо нискокачествени продукти. Тази слава и до днес съпътства британските автомобили, но при Honda CR-V е напълно неоснователна. Даже напротив – много производители със заводи в САЩ, континентална Европа или дори Азия биха били много радостни, ако от техните конвейери слизаха толкова безпроблемни автомобили.

Honda CR-V предлага само каросерия с 4 и задна врата

Ноndа CR-V II може да служи като типичен пример за автомобил, който си струва да бъде купен „насляпо“, само с едно телефонно обаждане. Защото опасността при това да попаднете на един натъпкан с дефекти екземпляр, е абсолютно незначителна. Британската Honda практически няма чувствителни слабости, които да се отразяват на дълговечността и надеждността. Всички агрегати са издръжливи. Независимо дали говорим за двигателя, за скоростната кутия, за алтернатора, стартера или електрическата инсталация – всичко е солидно. Радостно е, че надеждността на CR-V не намалява с напредването на възрастта. Даже и първите екземпляри от 2002 г. безпроблемно ще закарат пътниците си до целта на пътуването.

Конструираният от Honda турбодизел е мощен , икономичен и изискан.

Всичко това обаче съвсем не значи, че Honda-тa е един конструктивно гениален автомобил, който не се нуждае от каквото и да било подобрение. Едно е сигурно – интериорът, обемът на багажника, поведението на пътя, оборудването и качествата на двигателите, включително и разходът на гориво са убедителни. Въпреки това CR-V има и някои слабости и особености. От последните най-характерна е задната врата, състояща се от две части. При всяко отваряне първо нагоре се вдига задният прозорец, след което огромната врата се отваря надясно. Това изисква много място зад паркираната CR-V и освен това силно затруднява натоварването на багажа, когато автомобилът е паркиран, както е обичайно, до десния бордюр. По това си личи, че първоначално CR-V е замислена за страни с ляво движение – като Япония и Великобритания.

Ръчната спирачка е на арматурното табло.

Истинското слабо място на CR-V е двойното задвижване, собствена конструкция на Honda. То има и някои предимства, защото работи на чисто механичнохидравличен принцип и управлението на подаването на мощност към задния мост става без никакви електрически или електронни системи, които биха могли да бъдат причина за проблеми с напредването на възрастта. От друга страна обаче, в екстремни ситуации като дълбок сняг или движение офроуд, тази система подава твърде малка част от мощността към задните колела. Резултатът в ежедневието е – предните колела започват да буксуват, задните не успяват да помогнат в достатъчна степен и CR-V закъсва там, където конкурентите с друга конструкция на двойното задвижване могат да се движат без проблеми. Проходимостта е напълно достатъчна за зимната почивка в заснежената планина – благодарение и на големия клиренс.

До 1,27 метра дължина на багажника с нисък товарен ръб, окачена отдясно задна врата

Но трябва да бъдете внимателни, ако на паркинга при лифта са останали само свободни места, покрити с дълбок сняг – за тях е необходим автомобил с по-сериозни офроуд качества.  Тук е моментът да споменем и с слабост номер 2 – малкият прикачен товар. Както еластичният 2-литров бензинов агрегат ( 150 к.с.), така и изисканият и с мощна тяга 2,2-литров турбодизел имат право да влачат ремаркета с тегло максимум 1500 кг, а версията с автоматична трансмисия (само с при бензиновия двигател) – едва 1200 кг. В този клас автомобили това е недостатъчно. Едва при сегашното, трето поколение на Honda CR-V ( от 2007 г.) позволеният прикачен товар е повишен на 2 тона. Ниската проходимост извън пътя е главната причина (38 %) за критики при нашето допитване до собствениците на CR-V. Иначе автомобилът почти не бива подлаган на сериозна критика. Подобен висок резултат получават и сервизите на Honda. Сензационните 95 % от собствениците на CR-V са доволни от фирмените сервизи, и едва 3 % имат някакви дребни забележки.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >