Honda CR-V Hybrid: eлектрификация за начинаещи


21
дек.
2018

HONDA НЯМА ОСОБЕНО много клиенти в Германия (пазарен дял 0,6 процента). И не иска да им отправя допълнителни предизвикателства. Поради това електрификацията на CR-V протича мноооого бавно. SUV-ът, който в глобален мащаб е трети по продажби (след VW Tiguan и Toyota RAV4), ще получи хибридно задвижване вместо дизелов двигател. Без щепсел за зареждане и с малък акумулатор от 1 кВтч. Хибридната система на Honda не е нова, но е интересна: в зависимост от ситуацията на пътя тя постоянно превключва между три режима на шофиране, за щастие водачът почти не усеща това. При хибридно задвижване 2-литровият бензинов двигател в най-ефективния си оборотен режим зарежда чрез генератор акумулатора, който осигурява енергия за електромотора. В чисто електрически режим е възможен максимален пробег от 2 километра. Директното задвижване от бензиновия двигател е при скорости над 80 км/ч, както и в случаите, когато водачът натисне силно педала на газта.

Неподражаема Honda, но хибридното задвижване не личи по нищо: същият дизайн като при чисто бензиновия модел

От Honda наричат хибрида си и „електромобил, който се движи с бензин“. И като хибрид CR-V разкрива силната си страна: стоическата си мекота. Нищо не изнервя, нищо не въодушевява. За разлика от бензиновия вариант отделните предавки се включват с натискане на бутон. Два други бутона активират чисто електрическото шофиране (рядко и за много кратко време) или режима Sport. Но лостчетата на волана за дозиране на отрицателното ускорение са ненужна играчка. Клиентите все пак не бива да очакват спортна радост от шофирането – при цени между 63 288 и 85 260 лв. (за Германия). Като цяло хибридът е по-скъп и със 150 килограма по-тежък от 1,5-литровия турбобензинов вариант. При тестовото шофиране от над 150 километра вариантът с двойно задвижване не демонстрира особена икономичност. При неособено икономичен стил на шофиране разходът беше малко под 6 литра, около 2 литра по-малко от бензиновия двигател с двойно задвижване. Но дали скоро Honda ще предлага и Plug-in модели в Европа, както на другите пазари? Възможно е, казват от Honda. Все пак целта е през 2025 г. две трети от всички продадени автомобили на марката да са електрифицирани.

Бутони вместо селектор на трансмисията на средната конзола. Иначе никакви други промени в интериора

ИЗВОД

CR-V запазва ненатрапчивия си характер и като хибрид. Но за истински пробив в електрическата ера електрификацията на модела е все още скромна.

Технически данни

Двигател 4 цилиндъра, отпред напречно, електродвигател Работен обем 1993 куб.см Системна мощност 135 кВт (184 к.с.) Макс. въртящ момент ДВГ: 175 Нм при 4000 об/мин, ел.двигател: 315 Нм Задвижване предно или двойно Д/Ш/В 4600/1855/1679 мм Багажник 497-1694 л Макс. скорост 180 км/ч Разход между 5,3 респ. 5,5 л (двойно задвижване) А95Н Цена от 63 288 лв.*(предно задвижване), от 72 500 лв.* (двойно)

*за Германия

Това отнема място: вместимостта на багажника на хибридната версия е по-малка с около 60 литра

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >