Honda CR-V: тук минава световен хит… но все още малцина го забелязват


30
сеп.
2018

НА ЯПОНЦИТЕ ИЗГЛЕЖДА ИМ ПИСНА: тези европейци с техните дизелови модели! Първо всички искат дизел, а после се отричат от него. Затова сега Honda слага край. Въведеният с фейслифта от 2015 г. на досегашния CR-V 1,6-литров дизелов мотор изхвърча от гамата – заедно със страхотната 9-степенна автоматична трансмисия на ZF. Тъй като делът на дизеловите двигатели за CR-V за 2017 г. в Германия е спаднал на 44 процента – напоследък най-вече заради липса на норма за вредни емисии Eвро 6d-Temp. Затова сега за новия CR-V ще се предлага само един двигател: 1,5-литров турбобензинов. Той си върши работата чудесно, ускорява пъргаво и работи тихо. Но автоматични скорости се предлагат само с двойното задвижване; при това трансмисията е безстепенна. Благодарение на достатъчния максимален въртящ момент тя функционира поносимо и поне пропуска виенето на мотора при всяко леко натискане на педала на газта. Но удоволствието от шофирането все пак изглежда по друг начин. Затова предпочитаме механичната скоростна кутия. Към нейния лост ще посягате с удоволствие – предавките влизат лесно и точно. Всичко в CR-V е ориентирано към комфорта. Новото управление е леко, но не и нечувствително; Honda следва командите на водача прецизно и с много добра управляемост, единствено в остри завои се усеща малко недозавиване.

Дигитален кокпит – на японците им харесва

Окачването поглъща неравностите на пътя – въпреки 19-цоловите джанти на тестовия автомобил. За менютата на инфотейнмънт системата със 7-инчов тъчскрийн монитор ще ви трябва време за свикване, но като цяло ще разполагате с всичко, което ви е необходимо. Втори 7-инчов монитор заменя конвенционалните уреди – дисплеят с отблясъци изобразява скоростта и оборотите само дигитално. На азиатците им харесва така. CR-V е замислен като семеен автомобил – почти като заместител на минивана. Качването е удобно, вътре ще седите комфортно и ще разполагате с много място даже и отзад. Въпреки че външната дължина е останала същата, сега на втория ред ще имате с 50 мм повече пространство за краката. И то наистина се усеща. Има достатъчно място и за багажа. Товарното отделение също е удължено. С едно движение ще сгънете задните седалки. Опционално CR-V се предлага като седемместен автомобил – със сгъващи се (макар и малко сложно) задни седалки и, разбира се, с двойно задвижване.

Вертикална задница – добро оползотворяване на пространството

Това ни харесва, а това не

Отвътре CR-V е пораснал, а отвън не. Жалко, че Honda става жертва на дискусиите за дизела. И CVT вместо 9-степенна автоматична трансмисия! Необходимо ли е?

ИЗВОД

Всичко в новия CR-V е шик – моделът се движи комфортно, характерът му е пъргав, но не и нервен. На пестеливците ще им липсва дизеловият мотор – всъщност те могат да почакат до 2019 г. Тогава CR-V ще се появи като хибрид.

Honda CR-V 1.5 FWD

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1498 см3 Мощност 127 кВт (173 к.с.) при 5600 об/мин Макс. въртящ момент 220 Нм при 1900 об/мин Задвижване предно Д/Ш/В 4600/1855/1679 мм Тегло (празен) 1501 кг  Багажник 561–1756 л 0–100 км/ч 9,2 сек Макс. скорост 210 км/ч Разход 7,4 л А95Н Емисии CO2 143 г/км Цена около 55 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин