Honda CR-V като употребяван автомобил: невзрачен, но безупречен

0301
2023

НОВАТА ВЪЛШЕБНА ДУМА Е КРОСОУВЪР – поне за производителите. Така постепенно класическите SUV-ове биват изместени – наследниците им стават все по-ниски и по-аеродинамични. Дали обаче идеята действително е толкова нова?

Не, Honda прави това със своя модел CR-V от десетилетия. Клиренс като на комби и двойно задвижване, макар че на никого няма да му хрумне да излезе извън пътя със CR-V. Но тъй като така или иначе никой не прави това със SUV, малкият японски производител се концентрира върху позабравени стари добродетели като големи отвори на вратите и нисък товарен ръб. При необходимост в багажника можете да поберете от 589 до 1669 литра. Тогава единственият бензинов агрегат в гамата си има доста работа. 2-литровият атмосферен двигател предоставя своите 155 к.с. чак в горния диапазон на оборотомера.

Много бутони, малък дисплей. Така изглеждаха кокпитите преди години. При изработката има какво още да се желае

Не подхожда много на уютния характер на CR-V и е гарант за двуцифрени стойности на разхода на гориво. При спокойно каране ще станете свидетели на причината, поради която Honda притежава имиджа на един от най-добрите производители на двигатели. Пуснатият по-късно 1,6-литров дизелов мотор със 120 или 150 к.с. работи по-шумно, но подхожда повече на CR-V. Изборът между ръчни или автоматични скорости е въпрос на вкус – и двете функционират безупречно и са здрави.
Единствено ако теглите ремарке, е по-добре да превключвате сами. Докато бензиновият агрегат има прикачен товар от 1,7 тона, дизеловият може да тегли 2, а с автоматична трансмисия само 1,5 тона. Окачването изненадващо не е комфортно – дори ненатоварен, „японецът“ вози малко твърдо. За щастие този дефицит се компенсира от удобните седалки. Типично за Honda: прецизното и директно управление. Традиционни за марката са и добрите оценки от TÜV. CR-V не прави изключение. Отвреме навреме се случва да има неправилна настройка на светлините, стига се до изтощаване на акумулатори – дреболии. Затова пък напразно ще търсите конструктивни слабости.

Колкото SUV е необходим, както и колкото не ви трябва: Honda отдавна е тръгнала по пътя на днешните кросоувъри
2-литровият атмосферен двигател работи култивирано и надеждно, но иска високи обороти

Единствено усещането за материалите във вътрешното пространство малко разваля хармоничната представа от автомобила. Старомодните големи бутони може да бъдат преглътнати, но не и постоянното тракане и скърцане, както и евтината пластмаса. Honda дължи на клиентите си и асистенти и модерна инфотейнмънт система. Това си е за ядосване, още повече че CR-V не е евтин. Под 30 000 лв. ще го намерите само с пробег над 100 000 километра. Нашият фотомодел от автокъща „Бутебремер“, в Щур до Бремен, е струвал 60 000 лв. като нов, а след три години струва 40 000 лв. Изглежда въпреки нишовите перспективи се е разчуло за качествата на CR-V.

Във вътрешното пространство личи най-вече, че дебютът на CR-V е бил през 2012 г.
Големи бутони, класическа ръчна спирачка, почти без асистенти.
Във всекидневието обаче ни харесва интуитивното управление на кокпита

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин