2023
НОВАТА ВЪЛШЕБНА ДУМА Е КРОСОУВЪР – поне за производителите. Така постепенно класическите SUV-ове биват изместени – наследниците им стават все по-ниски и по-аеродинамични. Дали обаче идеята действително е толкова нова?
Не, Honda прави това със своя модел CR-V от десетилетия. Клиренс като на комби и двойно задвижване, макар че на никого няма да му хрумне да излезе извън пътя със CR-V. Но тъй като така или иначе никой не прави това със SUV, малкият японски производител се концентрира върху позабравени стари добродетели като големи отвори на вратите и нисък товарен ръб. При необходимост в багажника можете да поберете от 589 до 1669 литра. Тогава единственият бензинов агрегат в гамата си има доста работа. 2-литровият атмосферен двигател предоставя своите 155 к.с. чак в горния диапазон на оборотомера.
Не подхожда много на уютния характер на CR-V и е гарант за двуцифрени стойности на разхода на гориво. При спокойно каране ще станете свидетели на причината, поради която Honda притежава имиджа на един от най-добрите производители на двигатели. Пуснатият по-късно 1,6-литров дизелов мотор със 120 или 150 к.с. работи по-шумно, но подхожда повече на CR-V. Изборът между ръчни или автоматични скорости е въпрос на вкус – и двете функционират безупречно и са здрави.
Единствено ако теглите ремарке, е по-добре да превключвате сами. Докато бензиновият агрегат има прикачен товар от 1,7 тона, дизеловият може да тегли 2, а с автоматична трансмисия само 1,5 тона. Окачването изненадващо не е комфортно – дори ненатоварен, „японецът“ вози малко твърдо. За щастие този дефицит се компенсира от удобните седалки. Типично за Honda: прецизното и директно управление. Традиционни за марката са и добрите оценки от TÜV. CR-V не прави изключение. Отвреме навреме се случва да има неправилна настройка на светлините, стига се до изтощаване на акумулатори – дреболии. Затова пък напразно ще търсите конструктивни слабости.
Единствено усещането за материалите във вътрешното пространство малко разваля хармоничната представа от автомобила. Старомодните големи бутони може да бъдат преглътнати, но не и постоянното тракане и скърцане, както и евтината пластмаса. Honda дължи на клиентите си и асистенти и модерна инфотейнмънт система. Това си е за ядосване, още повече че CR-V не е евтин. Под 30 000 лв. ще го намерите само с пробег над 100 000 километра. Нашият фотомодел от автокъща „Бутебремер“, в Щур до Бремен, е струвал 60 000 лв. като нов, а след три години струва 40 000 лв. Изглежда въпреки нишовите перспективи се е разчуло за качествата на CR-V.
Продължете на следващата страница