Honda Civic Type R срещу VW Golf R Performance: кой е по-добрият хотхеч? (ТЕСТ)

0205
2024

Най-горещите версии на Golf и Civic се развихрят на пистата. Кой компактен спортист ще докара феновете до екстаз?

Rock around the clock според повечето музикални експерти се счита за песента, родила рока. 70 години по-късно заглавието подхожда перфектно на нашето сравнение между Honda Civic Type R и VW Golf R Performance – два диви хот-хеч-а, които вдигат аларма. И се борят с времето с вдигащите си шум двигатели.

VW залага на двойно задвижване, програма за дрифт, специален режим Нордшлайфе и 333 к.с. Неговият партньор в танците е новият Civic Type R (FL5). Той е ревностен привърженик на предното задвижване. В момента горещата Honda изпраща 329 к.с. към предната ос – от гледна точка на документите има паритет.

Три ауспухови тръби в средата на Honda, по две от всяка страна във VW – и двата модела звучат спортно, но не чак толкова рокаджийски

Как изглеждат обаче нещата на пистата? Даваме зелена светлина. Качваме се в Civic. Външният вид с огромното задно крило може би не се харесва на всеки, но от гледна точка на аеродинамиката има голямо значение – също както и отворът в предния капак, снабдяващ допълнително с въздух двигателя. След като се настаним в отлично обхващащите телата удобни спортни седалки, започваме да се чувстваме като автомобилни състезатели. Позицията на седене е добра, кокпитът е почти без никакви загадки и назад можем да виждаме задното крило. Уредите са с три режима на изображение, свързани с режимите на движение: нормален с два кръгли (виртуални) уреда и обичайната допълнителна информация, в нежно червено, както и с ярко червен цвят в спортен режим и с лента оборотомер горе като в легендарния модел S2000, когато изберете режим R+.

На отсечката за тестване на управляемостта и двата автомобила са с близки резултати. Golf 1:35,38 мин, Civic 1:35,87 мин – и двата са бързи

Сега е ред да стартираме машината. Преработеният 2-литров бензинов агрегат изстрелва автомобила за 5,4 сек до темпо 100, а след 18,9 сек ще се движите със скорост 200, като максималната е 275 км/ч – все пак за достигането й ни бе нужна подобаваща засилка. „Японецът” доказа своя въодушевяващ и грабващ характер. Civic стартира с леко ръмжене, като най-късно след 3000 оборота сваля всички свои задръжки и се развихря. На суха настилка проблеми със сцеплението почти няма, като единствено гумите с дебелина 265 мм свирят от радост. След 6000 оборота 4-цилиндровият агрегат отново отслабва своето действие и дава светлинна и звукова индикация, че трябва да превключите на следващата предавка. При това лостът влиза толкова лесно, че функцията Rev-Match (превключване на по-ниска предавка с междинна газ) му подхожда перфектно. На пистата, разбира се, първа предавка не ни е необходима, като тук се радваме най-вече на по-широката следа на новия Type R (отпред +26, отзад +30 мм). При принципно непроменено адаптивно окачване и с 2 см по-широки 19-цолови, вместо 20-цолови джанти Honda заема доста уверена позиция на пистата. С прецизното си и чудесно директно управление Type R намира автоматично идеалната линия, а наистина стегнатото в режим R окачване редуцира ефективно движенията на каросерията.

Виненочервеният мокет не подхожда на цвета на Тype R, иначе интериорът почти не ни дава основания за забележки
Golf в спортен анцуг Кокпитът е почти като в нормалния Golf, скосен отдолу волан и алуминиеви педали като динамични акценти

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв