Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT: поколението Х

Десетата генерация на хитовия „японец“ е призвана да върне позициите на Honda на Стария континент. Засега обаче в двигателната гама няма дизел


10
юни
2017

По-комфортен и същевременно по-спортен, в десетото си поколение Civic трябва да върне позагубените позиции на Honda на Стария континент. Удълженото междуосие (+3 см) на хечбека позволява повече място за коленете отзад, а пониженият с 1 см център на тежестта действително осигурява по-спортно поведение. Съществена промяна маркира изместеният в задната част на колата резервоар – и както се досещате, прекрасните Magic Seats са останали в историята. По европейския уличен пейзаж азиатският произход на колата веднага се забелязва – въпреки че дизайнерите „бягат“ от идеята за космическия кораб.

Особено шикозно изглежда „преливането“ на спойлера в задните светлини, багажникът е на топниво за класа – цели 478 л!

При избора на задвижване клиентите няма да бъдат особено затруднени: в началото Honda пуска модела само с два турбобензинови двигателя, комбинирани с 6-степенна механична или CVT трансмисия (3000 лв.). На хартия 129-те „коня“ и 200-те Нм на 1-литровия 3-цилиндров (oт 38 990 лв.) мотор будят увереност – но в действителност той е подходящ предимно за града. Спокойни изпреварвания дори при пълна кола и подобаваща тяга осигурява 1,5-литровата машина с четири „гърла“ (182 к.с., 240 Нм) – но за нея ще трябва да приготвите минимум 54 490 лв. Интересното е, че комбинирани с безстепенната трансмисия, двигателите са с леко редуциран въртящ момент – за да я щадят. Да, Civic определено не е евтин – но поне предлага максимална сигурност и в базовото си ниво благодарение на пакета от електронни асистиращи системи Honda Sensing.

Кокпитът вече не е толкова футуристичен, но материалите са качествени. Адаптивното окачване (от ниво Sport) се регулира само в два режима – и на таблото излиза показание ON/OFF

На задните седалка има достатъчно място за коленете, единствено при бързо преминаване през неравности най-високите пътници ще недоволстват заради мястото над главите

Извод

Иновативен, комфортен и подобаващо спортен: в последната си генерация Civic има много положителни черти. И един малък дефект – цената. Именно тя би могла да попречи на успеха му.

Багажник за пример: обемът на товарния отсек е впечатляващите за компактен хечбек 478 л

Още по темата

Card image cap
Range Rover Velar: изискан и стилен

26
юли
2017

Velar е четвъртият модел в гамата на Range Rover, позициониран между Evoque и Range Rover – Sport. С него британците искат да привлекат изцяло нов кръг от клиенти

Card image cap
Jaguar E-Pace и Volvo XC40: дали са нещо по-добро?

7
дек.
2017

Те най-малкото искат да бъдат такива – новите модели с висока позиция на седене на Jaguar & Volvo. Какво могат обаче луксозните SUV-чета в ежедневието?

Card image cap

В последния брой:

Архив >