2020
3 цилиндъра и работен обем само 1 л: тази комбинация вече не е рядкост в компактния клас – а е по-скоро задължителна във времената на Downsizing-a. Honda и Skoda не правят изключение: и Civic, и Scala разчитат на три „гърла“ в базовите си изпълнения. И макар че са родом от различни континенти, алуминиевите агрегати се държат по сходен начин – развъртат се бързо, с което доставят удоволствие на водача. Но не и със звука си… При „галене“ на газта производителите обещават комбиниран разход съответно от 5 (Skoda) и 5,1 л (Honda). В града по заводски данни машините трябва да се задоволяват с около 1-1,5 л отгоре.
Skoda Scala 1.0 ТSI Подреден интериор, за съжаление инфоразвлекателната система Bolero не разполага с навигация Като при Rolls-Royce: тестовата Scala е оборудвана дори с чадър в шофьорската врата! Стъргалката за лед върху вратичката на резервоара е част от серийното обзавеждане Срещу доплащане от близо 700 лева задният капак при Skoda се отваря електрически Scala не се опитва да се прави на купе – затова има много място както нагоре, така и напред
По тестовата отсечка на AUTO BILD oбаче моторът на Volkswagen демонстрира значително по-нисък разход в комбиниран цикъл – 5,8 л, докато японският агрегат се задоволяваше със 7 л. Honda обаче оправдава жаждата си с превъзходна еластичност – тя е по-бърза с цели 2 секунди при „междинния спринт“ 60-100 км/ч и с 4 – в „упражнението“ 80-120. Oсвен това прецизно превключващата с фино „кликване“ трансмисия на Honda доставя радост на водача. Като цяло, азиатският модел е с по-спортна ориентация, както подсказва и формата на каросерията му, наподобяваща купе. С нея Civic предлага достатъчно място за краката, но по отношение на това за главите Scala демонстрира, че е по-добър всестранен талант. Honda oбаче осигурява 478 л обем на багажника, докато при Skoda той е 467.„Чехкинята“ изненадва и с приятни изненади като например стъргалка за лед, закрепена на капачката на резервоара, или чадър (от ниво Ambition) – досущ като при Rolls-Royce!
Honda Civic 1.0 VTEC TURBO Интериорът на Honda прави впечатление на солиден, но и възрастта му личи; серийна навигация от ниво Elegance Мястото за краката е щедро, но за главите е малко по-ограничено – заради формата на покрива Екология с натискане на бутон: зеленото цветенце „отключва“ режима за пестене на гориво Зад атрактивно оформения заден капак се крие и щора с нетрадиционна форма Разположеният близо до волана скоростен лост създава истинско удоволствие с прецизния си ход
Skoda традиционно радва с много изгодна цена – най-евтината й версия с 95 к.с. струва минимум 28 980 лв. Тестовата модификация със 115 не може да бъде придобита за по-малко от 32 620 лв. – задължително с ниво Ambition. При Civic „най-постното“ изпълнение задължително е със 129 к.с. и струва 36 990 лв. – като Honda залага на по-богат пакет от асистиращи системи без доплащане. При това „японецът“ е не просто по-скъп – при него клиентите нямат свободата да избират отделни екстри, а трябва да залагат на цели пакети от оборудването.
ИЗВОД
Въпреки близката концепция на задвижването Civic и Scala са много различни. Honda го раздава по-спортно и прави впечатление на по-динамична. Skoda отвръща с типичните си силни страни като изгодна цена и просторно купе.