2016
На започналото мотоциклетно изложение Intermot 2016 в Kьолн, Honda представи два нови модела, но всеки с по две версии. Два от премиерните мотоциклети са обновените машини от серията СВ – CB1100EX и CB1100 RS. Добрата новина е, че те пристигат в България още в началото на следващия сезон.
Звездите на щанда на марката от Intermot 2016 са дългоочакваният CBR1000RR Fireblade SP, заедно със състезателната версия CBR1000RR Fireblade SP2. Това са господарите на скоростта.
CB1100 RS
През 1959 г. за първи път се появява двуцилиндровият CB92 Benly. Двете букви – CB, винаги са означавали много за Honda, особено през 1969 г., когато 4-циилндровият CB750 става ключов момент в мотоциклетното производство. В наши дни old school версията също стана крайъгълен камък за мотоциклетизма. През 2013 г. Honda пусна CB1100, първо в Япония, а след това и в Европа и успя да отговори на огромното търсене на модела, който запази традиционния стил с въздушно охлаждане на 4-цилиндровия двигател на CB, връх на инженерната изработка.
За 2017 г. ще има две версии на CB1100 – заедно с новия CB1100 EX, се появява и CB1100 RS. Мотоциклетите ще се произвеждат в Япония, в завода в Кумамото. Ретро стилът е съчетан с няколко нови изпълнения в CB1100 RS, но остава типичен байк от гамата CB1100. Honda доставя шаси с изключителна изработка и с уникална геометрия. Вилката Showa Dual 43 мм е на две части, а отзад е с два амортисьора, далеч от резервоара. Има 17-инчови алуминиеви джанти и двойно радиално монтирани 4-бутални спирачни апарати. Двигателят работи отлично, благодарение на ревизираните всмукателни и изпускателни системи. Съединителят е приплъзващ.
CB1100 RS изглежда гол и „постен“, типичен за 70-те години байк. Повече прилича на кафе-рейсър. Заобленият резервоар е без шев и е ръчна изработка. Кръглият голям фар и двойните инструменти на таблото са класика, но в нея са вплетени и модерни технологии. Със спортния си стил CB1100 RS използва геометрия, съвпадаща с тази на EX, с по-твърдо окачване Showa, 4-бутални предни спирачки, алуминиеви 17-инчови джанти и спецификация на гумите с размери на спортен байк. По-ниската и по-компактна позиция на езда премества тежестта на ездача напред. Двигателят е 4-цилиндров с въздушно охлаждане. Спирачките са радиални Tokico, с 310 мм плаващи дискове, а ABS-ът е стандарт.
CB1100EX
Стандартният модел CB1100EX получава нов пакет от подобрения за 2017 г. Предните и задните светлини вече са LED. Нови са и 18-инчовите колела, които са със спици от неръждаема стомана. Вилката е нова, 41-милиметрова Showa с двойни клапани, отзад амортисьорите са двойни, също Showa.
Двигателят получава същите подобрения като CB1100RS с ревизирани всмукателни и по-малки, по-леки двойни изпускателни колектори. Съединителят е приплъзващ. Геометрията е малко „по-спокойна“, отколкото на RS, седалката е с 5 мм по-ниска – 790 мм, а теглото е увеличено с 3 кг – до 255 кг.
Нови са 18-инчовите джанти, а размерите на гумите са 110/80 R18 и 140/70 R18. Спирачната система е малко по-различна от RS. CB1100EX ще бъде в следните цветове: Pearl Shining Yellow, Pearl Sunbeam White и Candy Prominence Red.