Honda разкрива инженерните тайни на новото CR-V

2706
2018

За първи път за шасито на CR-V е използвана високоякостна горещо валцована стомана от ново поколение, като от нея са изработени 9% от шасито на модела, а резултатът е допълнителна здравина в най-застрашените при удар зони и намалена като цяло маса на автомобила.

При производството на модела е използвана комбинация от високоякостни стомани, ковани под налягане съответно от 780 MPa, 980 MPa и 1500 MPa, тя съставлява 36% от новия CR-V спрямо 10% при предишното поколение. Благодарение на това здравината на автомобила е нараснала с 35%, а устойчивостта срещу усукване – с 25%.

По-ниските рамене на предното окачване тип MacPherson осигуряват високо ниво на странична устойчивост, докато новото задно многоточково окачване осигурява стабилност за по-предсказуемо управление при висока скорост и върхов комфорт на возията.

Кормилната система е с двоен пиньон с електрически усилвател и променливо отношение, специално настроено за европейските потребители, така че воланът на CR-V ще дава изключително добра обратна връзка, съчетана с леко и точно управление.

За първи път CR-V е обзаведен със системата Honda Agile Handling Assist (AHA). Електронната стабилизираща система е специално настроена за европейските пътни условия и характерния за шофьорите от Стария континент стил на управление. При необходимост тя се намесва дискретно и допринася за по-плавно и по-предсказуемо поведение на автомобила, при смяна на пътни ленти и при навлизане в кръгови както при висока, така и при ниска скорост.

Най-новата технология на Honda за четири задвижващи колела – Real Time AWD със системата за интелигентен контрол е налична като опция за модела. Благодарение на подобренията в нея до 60% от въртящия момент могат да бъдат предавани към задните колела при необходимост.

 Както при всички автомобили Honda новата платформа на CR-V включва структура на каросерията от ново поколение (ACE™ – Advanced Compatibility Engineering). Тя абсорбира енергията при челен удар чрез цяла мрежа от свързани помежду си защитни клетки. От Honda са помислили тази конструкция да предпазва не само автомобила сам по себе си, но и намалява вероятността от евентуални щети по другите коли, участници в ПТП.

Системата за пасивна безопасност ACE е допълнена от набор от интелигентни асистенти, обединени под името Honda Sensing, като тази патентована технология е налична още от базовите нива на оборудване. Тя включва асистент за спазване на пътната лента, адаптивен круиз контрол, сигнализация за челен удар и спирачна система за смекчаване на удара.

Очакваме доставките на новото поколение на Honda CR-V в Европа да започнат от есента на 2018 г. Първоначално моделът ще се предлага с 1,5-литров турбобензинов двигател VTEC TURBO, а от началото на 2019 г. гамата ще бъде допълнена и от хибридна версия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин