2024
Honda ще представи прототипа Class 8 Hydrogen Fuel Cell Truck Concept в рамките на изложението Advanced Clean Transportation (ACT) в Лас Вегас. С екологичния товарен автомобил японският гигант иска да демонстрира амбициите си в сферата на водородните задвижвания като стъпка към екологичното бъдеще и стремежа към постигането на въглеродна неутралност за всички продукти и корпоративни дейности на компанията до 2050 г.
„Товарните автомобили, включително тези от клас 8 (бел. ред. – за САЩ с макс. допустимо общо тегло тегло на композицията до 37 т), където горивните клетки се оказват най-добрата алтернатива за постигане на нулеви емисии на мястото на актуалните дизелови машини, са ключова част от налаганата в широк план водородна бизнес стратегия на Honda“, коментира Райън Харти, вицепрезидент Устойчивост и бизнес развитие към American Honda Motor Co., Inc. „Honda активно търси бизнес партньори и клиенти, за да осигури пускането на решенията с водородни горивни клетки на пазара в Северна Америка.“
Концептуалният влекач Honda Class 8 бива задвижван от три нови системи Honda fuel cell (FC), които вече се произвеждат серийно от Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), джойнт-венчър с General Motors (GM) със седалище в Браунстаун, Мичиган. Новата система с горивни клетки е от ключово значение за водородната бизнес стратегия на Honda. Разработена съвместно от Honda и GM през последното десетилетие, системата Honda FC се характеризира с повишена мощност и двойно по-висока издръжливост, като същевременно е с две трети по-евтина спрямо варианта от предишното поколение. Прототипът за изложението ще развива мощност 321 к.с., ще постига максимална скорост 112 км/ч и ще покрива 643 км с едно зареждане.