2017
Honda ще представи предсерийния прототип CR-V Hybrid Prototype на автомобилния салон във Франкфурт. Автомобилът е предвестник на първия SUV с хибридна система, който компанията ще предложи в Европа. Дизайнът на Hybrid Prototype загатва как ще изглежда бъдещото ново издание на CR-V за европейския пазар.
С този концепт за първи път Honda бележи премиерата на новото поколение на CR-V на изложение в Стария свят. Автомобилът запазва силуета на най-продавания SUV в света, като дизайнът е еволюирал към по-спортни пропорции. По-широк и по-висок от предишното поколение, хибридният прототип на новия CR-V е със свежо излъчване и като цяло изглежда по-широк заради раздутите си „мускулести“ калници.
С по-тесните А-колони е постигнат баланс между елегнатните пропорции и атлетичната линия на модела, като така оптически е увеличен обемът в предната му част. За това излъчване допринася и комбинацията от по-големи колела и гуми. Капакът и задната част са с по-агресивни очертания, а графичният подпис на фаровете е издържан в стила на новото „лице“ на Honda.
Хибридната система с два двигателя (i-MMD – Intelligent Multi-Mode Drive) в новия CR-V Hybrid Prototype съчатава работата на електромотор и 4-цилиндровия силов бензинов силов агрегат с вътрешно горене 2.0 i-VTEC с цикъл на Аткинсън и отделен генераторен електромотор. Хибридната система не се нуждае от конвенционална трансмисия.
i-MMD сама определя как да се използва горивото и електрическата енергия по възможно най-ефективен начин, което означава, че не е необходимо шофьорът да избира между трите режима на задвижване: eлектрически, хибриден или с двигател с вътрешно горене.
В електрически режим задвижващият електромотор черпи мощ единствено от акумулаторните батерии и в този случай не се отделят никакви вредни емисии. В хибриден бензиновият двигател захранва електрогенератора, който на свой ред осигурява мощност за електромотора. При този режим излишъкът от мощност от бензиновия агрегат дозарежда пакета от батерии. В третия режим колелата биват задвижвани директно от бензиновия двигател, а при необходимост електромоторът осигурява допълнителна мощност.
В случаите на градски цикъл на шофиране системата редува хибридния и електрическия режими за оптимална икономичност. При нужда от високи скорости на магистрала на ход е така нареченият режим „Engine Drive“.
Серийният CR-V от моделна 2018-а година ще бъде предлаган и с новия турбобензинов силов агрегат 1.5 VTEC TURBO, който ще се съчетава или с 6-степенната механична трансмисия, или с усъвършенстваната CVT. Не е предвидена дизелова версия за бъдещия нов европейски модел.
Допълнителни подробности за следващото поколение на Honda CR-V ще бъдат обявени през следващата година, когато предстои и поетапното лансиране на модела на европейските пазари.