Honda показа Серия 0 като SUV и седан

0801
2025

Honda показа на изложението CES 2025 в Лас Вегас два прототипа от новата Серия 0. Така японците си представят електрическото си бъдеще от 2026 г.

Посещението на изложението CES винаги е пътуване в бъдещето. В Лас Вегас браншът от години показва футуристични студии. Там виждаме как изглежда всичко, което ще можем да опитваме и да караме в бъдеще.

Нова електрическа моделна гама от 2026 г.

Още през 2024 г. Honda показа в Невада своите идеи за бъдещето и електрическата мобилност. Сега японците конкретизират своята визия с два усъвършенствани, футуристични прототипа. Седан и SUV, които от 2026 г. трябва да бъдат пионерите на новата електрическа марка Серия 0.

Honda планира да разработи седем нови електрически автомобила за световния пазар до 2030 г. и ще инвестира около 60 милиарда долара.  Включително изцяло нов завод за електромобили и батерии в Алистън, Онтарио, Канада, където се очаква всяка година от 2028 г. от поточната линия да слизат 240 000 автомобила. Лека конструкция посредством пресоване ще бъде в центъра на промяната.

Седанът залага на ефектен дизайн

Екстравагантният и ръбест дизайн възприема формите на концептуалния автомобил от миналата година. Визуално променен само фино, предстоящият флагман изглежда така, сякаш е излязъл от перото на стария майстор Бертоне.

Във всеки случай добиваме представа, какво планира Honda. Японците залагат на максимално оползотворяване на пространството. Благодарение на изключително тънката батерия в долната част, има достатъчно пространство отгоре за всичко, което можем да правим на борда в ерата на автономното шофиране.

Електрическият SUV вече е близо до серийно производство

Електрическият SUV се различава значително от концептуалния модел Space Hub от 2024 г. Тук на първо място е полезното пространство в интериора. Предницата е типична за SUV – със светещо лого на Honda и LED светлини, които се състоят от 15 малки светещи елемента от всяка страна. Задницата е висока и масивна. Планирано е SUV-ът да бъде пуснат в Северна Америка в началото на 2026 г., в Европа ще дойде с малко закъснение.

Пробег до 500 километра

В техническо отношение и двата модела са базирани на нова платформа за електромобили. Засега от Honda не разкриват подробна информация, ние обаче знаем, че под тънката каросерия се крият два компактни електомотора, този отпред с 245 к.с. и с 68 к.с. отзад. Батерията ще бъде 80-киловатчасова литиево-йонна, а пробегът – около 500 километра.  Прототипите все още имат 400-волтова архитектура, но до серийния старт нещата могат да се променят. Тогава 800 волта за по-бързо зареждане ще бъдат задължителни.

Самообучаващ се изкуствен интелект за автономно шофиране

Що се отнася до софтуера обаче, Honda иска да постави нови стандарти. Всички модели от серията Honda 0 ще получат самостоятелно разработената операционна система Asimo OS. Звучи познато? Правилно! Asimo беше името на онзи сладък хуманоиден робот, който Honda представи за първи път през 2000 г. и който се превърна в икона на роботиката. Honda непрекъснато развива своята технология за автономно управление. Asimo има за цел да разбере още по-добре намеренията на хората и да създаде основата за ниво 3 на автономното шофиране. Автомобилът поема волана, докато водачът може да се концентрира върху други неща. Системата се поддържа от самообучаващ се изкуствен интелект AI, който също е собствена разработка на Honda.

На CES японците уверено обявиха, че със Серията O искат да станат първият автомобилен производител в света, който позволява шофиране без зрителен контакт с пътя във всички възможни ситуации на пътя. При пътуването в бъдещето Honda залага на нула.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин