Honda планира Plug-in-хибрид с водородна клетка на базата на CR-V

1612
2022

Honda смята от 2024 г. да предлага автомобил с водородна клетка на базата на CR-V. Освен това SUV-ът ще може да се зарежда и от контакта!

Honda планира водороден Plug-in-хибрид! Темата с горивната клетка не е новост за японците. Още през 2002 г. Honda представи FCX в малка серия, предлагащ се в Щатите и Япония. През 2016 г. Honda представиха Clarity Fuel Cell, който през 2021 г. бе спрян след по-малко от 2000 произведени екземпляра. От 2024 г. на пазара трябва да се появи ново водороден модел на базата на представения наскоро в Щатите CR-V!

Причините, поради която Honda продължава да залага на водородните автомобили, са две: от една страна автомобилният производител е инвестирал сериозна сума в изграждането на мрежа от бензиностанции за водород в Калифорния и от друга Honda преследва амбициозния план, до 2040 г. да предлага само автомобили с батерия или с горивна клетка.

Възможно е и зареждане от контакта

От 2024 г. ще се появи нов водороден модел на базата на CR-V. Особеното при него: за разлика от повечето модели с горивна клетка, батерията на SUV-а на Honda ще може да се зарежда и от уолбокс или от обикновена зарядна станция. Тоест, тук става дума за водороден Plug-in-хибрид.

Тази идея не е съвсем нова – все пак Mercedes предлагаха GLC F-Cell като комбинация от горивна клетка и батерия с 13 квтч. Макар и пробегът на такива батерии с компактна конструкция да не е голям, на дълъг път водачите все пак могат да разчитат най-вече на бензиностанциите на водород (които също не се срещат особено често).

Новият SUV с горивна клетка на Honda ще се произвежда в Performance Manufacturing Center (PMC) в Охайо. Там се монтират спортния автомобил NSX, както и различни състезателни коли. Не се очакват големи бройки, тъй като автомобилите в PMC се правят на ръка. Освен това още не е сигурно, дали новият модел с горивна клетка на Honda ще стигне до Европа.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин