Honda НR-V 1.6 i-DTEC: Jazz без страх от бордюри

2308
2016

Малкият SUV HR-V впечатлява с всестранните си таланти

В бурния свят на малките SUV-ове ври и кипи – затова и Honda бърза се включи в играта с базирания на Civic HR-V. Нов автомобил, старо име – тази формула приложиха японците, като лансираха модел, чието наименование не беше използвано 9 години.

Работата с малкия скоростен лост доставя удоволствие.

Работата с малкия скоростен лост доставя удоволствие.

Компактният и висок „aзиатец“ (произвеждан в Мексико) се предлага с два двигателя – 1,5-литров атмосферен бензинов (130 к.с., от 38 990 лв.) и 1,6-литров турбодизел (120 к.с., от 42 990 лв.), винаги с 6-степенна ръчна трансмисия. За момента автоматична се предлага само с бензинов агрегат. Ние тествахме втората версия с топоборудването Executive (53 190 лв.) – и останахме приятно изненадани от динамичния двигател. С превъзходна еластичност и разход около 6 литра в града той се оказва перфектното задвижване за „гледащата от високо“ Honda. Допълнителна доза удоволствие доставя прецизната смяна на предавките на 6-степенната трансмисия с подобния на джойстик скоростен лост – усещане а ла Mazda МХ-5!

Дори и срещу доплащане HR-V не може да бъде оборудвана със задвижване на четирите колела. За сметка на това сравнително високите гуми и приличният клиренс (17 см, с 3 повече, отколкото при Civic) ви дават достатъчна увереност за атакуване на бордюрите – едно от основните предизвикателства на градската джунгла. Кокпитът е прегледен и не прави впечатление на евтин, а eкстериорът леко напомня на купе заради скритите горе дръжки на задните врати. Интериорът е просторен – както отпред, така и отзад високите пътниците няма да се усещат като в „бонзай“ SUV. Благодарение на т.нар. Magic Seats отзад, които се вдигат нагоре, се отваря място за обемисти предмети.

Извод

HR-V дава добри шансове на Honda за успех в силно конкурентния сегмент на малките SUV-ове. Комбинацията от сполучлива каросерия и пъргав, но икономичен мотор, ще се хареса на клиентите. Отдръпване може да има единствено от страна тези, които търсят комбинацията дизел и автоматик.

Технически данни Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Двигател 4-цил., турбодизел Работен обем 1597 куб.см Макс.мощност 88 кВт (120 к.с.) при 4000 об/мин Макс. въртящ момент 300 Нм при 2000 об/мин Макс. скорост 192 км/ч 0-100 км/ч 11,5 сек Задвижване предно/6-степ. механична трансмисия Обем на резервоара 50 л Д/Ш/В 4294/1772/1605 мм Обем на багажника 393-1026 л Тегло 1404 кг Разход EU-Mix 4,1 л на 100 км CO2 108 г/км Цена: от 42 990 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин