2023
На външен вид единадесетото поколение на Honda Civic изглежда наистина добре – вече няма насечени повърхности, пропорциите са правилни. Страничният профил на Honda се отличава с ниска линия на покрива и ниска странична линия, което осигурява големи стъклени повърхности и светло и просторно вътрешно пространство. Междуосието е по-голямо с 35 мм спрямо предходния модел, а задният надвес на каросерията е с 200 мм по-къс. Предният капак е смъкнат с 25 мм, което се отразява добре на обзора. С дължината си от 4,55 метра моделът се приближава повече до средния клас, отколкото до компактния. Плюсовете на Civic са добре оформените и удобни седалки, както и доброто (разбирайте просторно) място на втория ред и големият багажник (410 до 1220 л). Материалите в интериора изглеждат висококачествени, а управлението също е изключително лесно и приятно благодарение на успешния си микс от тъчскрийн (9 инча) и физически бутони. Apple Carplay и Android Auto са винаги на борда (серийни).
За водача от Honda са приготвили 7-инчов дисплей в кокпита, който в топнивото на оборудване е заменен от индивидуално конфигуриращ се 10,2-инчов цветен дисплей.
За задвижването на Honda Civic отговаря усъвършенстваната хибридна система e:HEV. Пълният хибрид комбинира литиево-йонна батерия и два компактни електромотора с екстремно култивиран 2-литров бензинов двигател с директно впръскване по цикъла на Аткинсън, разполагащ със 184 к.с. и 315 Нм максимален въртящ момент. Системата e:HEV сменя незабележимо и без намесата на водача между електрическо, хибридно и задвижване с двигател с вътрешно горене. В града автомобилът се движи предимно на ток и едва при необходимост от по-сериозно ускоряване преминава в хибриден режим. При това колелата продължават да се задвижват от мощния електромотор, докато двигателят с вътрешно горене произвежда необходимата електрическа мощност чрез втория електромотор, който играе ролята на генератор.
При постоянно висока скорост – например на магистралата – системата преминава към директно и ефективно задвижване на бензиновия двигател с вътрешно горене. Всичко това функционира в Honda превъзходно лесно и безпроблемно: няма изнервящо виене, няма забавяне при даване на газ, няма придърпване – двигателят реагира директно при всяка една скорост. В комбинация с приятно директното управление и стегнатото окачване разполагате с гарантирано удоволствие от шофирането!
Извод
В Honda винаги са подхождали с готовност за експерименти към своята навършваща половин век класика Civic. Общо взето, нито един модел не прилича на предшественика си – новият Civic обаче притежава спокойна визия, много място и отлично хибридно задвижване!