Honda Аccord Coupe: първата със закрити фарове

2204
2025

През 1986 г., точно 10 години след премиерата на първия Accord, Honda лансира в Европа и Америка третото поколение на този легендарен модел, което се отличава с много по-атрактивен дизайн, както и с много по-богата гама двигатели, опции и оборудване. В резултат на това новият Accord се превръща в един чистокръвен спортен автомобил, като същевременно става и много по-луксозен. Това всъщност може да се каже за цялата фирмена гама, включително и компактния Civic.

Новата Honda Accord е представена на японския пазар на 4 юни 1985 г., и още същата година става “Автомобил на годината” в Япония. Автомобилът е рекламиран като изцяло нов, което в повечето случаи никога не важи в пълна степен, но тук е валидно на 100%. Единствената допирна точка с предходното поколение е наличието на 4-цилиндров напречно разположен двигател с предно задвижване.

Дръзкият дизайнерски стил със скосена предна част и капаци на фаровете, проектиран от фирмения стилист Тоши Ошика през 1983 г., както и увеличените размери (база, дължина и ширина) осигуряват не само по-голям полезен обем, но придават на автомобила съвсем нов имидж. Незначителен недостатък е леко увеличената собствена маса.

Интересна особеност в дизайна на третото поколение Accord с каросерия седан е, че версиите, при които фаровете са скрити под капаци и се отварят автоматично, се предлагат само в Япония, САЩ, Канада и Австралия, докато в Европа и останалите пазари фаровете са стандартни. При каросериите Aerodeck, хечбек и купе фаровете са капаци.

Работният обем на двигателя е увеличен от 1,8 да 2,0 литра, като версията Lxi е оборудвана с електронна система за впръскване “Programmed Fuel Injection”, благодарение на което мощността достига 110 к.с. – върхово постижение за марката от онези години. При останалите разновидности, оборудвани с двукамерен карбуратор, мощността достига 98 к.с.

Известно неудобство за притежателите на двулитровата версия на Accord в Япония, е че според местното законодателство автомобилът попада в луксозния клас и тази кубатура ги обременява с много по-висока годишна пътна такса.

Окачването на задните колела също е с двойни напречни носачи както и отпред, но въпреки оскъпяването (в сравнение с конкурентните автомобили при които то е тип МакФерсън), дава по-добра стабилност и по-спортно усещане при движение.

Спирачките в повечето случаи са дискови на четирите колела, но съществува и изпълнение, при което задните са барабанни с по-голям диаметър.

И двата предлагани типа двигатели вървят в комплект с петстепенна механична скоростна кутия, но като опция се предлага и четиристепенен автоматик. Сред останалите технически новости са автоматичната антена и електрическите огледала при LX и Lxi, като LXi може да се поръча също така и с автоматично отварящ се стъклен люк, което не се предлага при останалите модели.

През 1987 г., когато е произведен и представеният на снимките автомобил са направени някои леки подобрения в гамата на Accord, включително въвеждането на нов тип предпазни колани, съобразени с новите федерални разпоредби в САЩ. При затваряне на вратата коланите са обтягат автоматично и заемат точното положение, а при отваряне се освобождават. От същата година моделът се предлага и с нова цветова гама и централно заключване на вратите. Предлаганите интериорни решения варират от максимално опростено спартанско обзавеждане до много луксозни версии с пълен пакет екстри, като отопляеми огледала, дигитален дисплей, стъклен люк, круиз контрол и климатик. Някои от моделите за Северна Европа могат да се поръчат с отопление на предните седалки и чистачки на фаровете.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин