AUTO BILD България / HGP RS 3 прави 0-100 за 3,1 сек!

HGP RS 3 прави 0-100 за 3,1 сек!


18
юни
2018

Хората от HGP имат сериозен опит с моторите на VW Group: през ръцете им са минали „напомпани“ 6-цилиндрови агрегати, „разпилени“ 4-цилиндрови машини, Biturbo V8-мотори и даже атмосферните на суперкара R8. Eдин-единствен вид не е „пипнат“ от боговете на конските сили – става въпрос за легендарния „петак“! Той се представя превъзходно с 480 к.с. в Golf R, а как ли върши работата си в RS 3?

HGP дава отговор на въпроса: с 606 „коня“ и 710 Нм RS 3 се превръща в истински снаряд. Тези впечатляващи характеристики са постигнати с турбокомпресор с нов дизайн на „топлото колело“ и усилена бутало-мотовилкова група. Към тези модификации са добавени и обичайните по-голям интеркулер, преработен всмукателен тракт и променена изпускателна система. Ауспуховата уредба получава клапи. Двигателят е с нов софтуер – няма проблем агрегатът да генерира 790 Нм, но от HGP ги ограничават на 710, достъпни близо до 6000 об/мин. По същия начин тунерите са постъпили и с контрола на турбото, което не „блъска“ неконтролирано, а фино достига максимума си от 2,1 (!) бара.

HGP „изцежда“ от 2,5-литровия 5-цилиндров мотор 606 к.с. и 710 Нм.

На фона на всичко това е учудващо, че моторът не реагира по-бавно, отколкото при серийния вариант. Дори при най-ниски обороти, от 80 до 120 км/ч на седма предавка, агрегатът се представя точно толкова добре, колкото в серийния си вариант – с 10,0 срещу 10,1 сек. След 2500 оборота обаче от заводската версия вече няма и следа – ако се „дърпате“ с нея, ще я видите единствено като точка в огледалото. С огромна ярост 606-те конски сили се устремяват, а ако решите да сменяте предавките в ръчен режим, трябва да бъдете доста пъргави с ръцете, за да не достигате до ограничителя. Опционално от HGP могат да активират автоматичното превключване при достигане на гранични обороти.

Екстремно пъргав: HGP RS 3 спринтира за 3,1 сек до 100 км/ч, а за 9,7 секунди достига 200.

На трансмисията с два съединителя не й е леко – особено при Launch Control, когато трябва да постига динамика, която бихте очаквали по-скоро от R8 V10 plus. 3,1 сек до 100 км/ч, 9,7 – до 200. Със своите 3,8, респ. 13,9 секунди серийното изпълнение изостава сериозно. От HGP все още не оповестяват колко е максималната скорост, но се очаква тя да бъде между 320 и 330 км/ч!

Технически данни HGP RS 3 Sportback
Тип двигател 5-цил. редови
Свръхпълнене турбо/2,1 бара
Разположение отпред напр.
Клапани/разпр. валове 4 на цил./2
Работен обем 2480 cм³
Диаметър х хор на буталото 82,5 x 92,8 мм
Степен на сгъстяване 10,0:1
кВт (к.с.) при об/мин 446 (606)/6200
Литрова мощност 244 к.с./л
Нм при об/мин 710/3300-5800
Трансмисия 7-степ. с два съединителя
Задвижване 4х4
Спирачки пр. 370 мм вентилирани
Спирачки з. 310 мм вентилирани
Материал на спирачките стомана
Размер джанти 8,0 x 19
Размер гуми пр. 235/35 R 19
Размер гуми з. 235/35 R 19
Модел гуми Continental SportContact 6
Дължина/широчина/височина 4335/1800/1381 мм
Междуосие 2631 мм
Обем на резервоар/багажник 55/335-1175 л
Цена на тестовия автомобил 155 000 лв.
Измерени стойности HGP RS3 Sportback
Ускорение
0- 50 км/ч 1,4 сек
0-100 км/ч 3,1 сек
0-130 км/ч 4,5 сек
0-160 км/ч 6,4 сек
0-200 км/ч 9,7 сек
0-402,34 м (1/4-миля) 11,01 сек
Eластичност
60-100 км/ч (4./5. пред.) 3,6 / 5,8 сек
80-120 км/ч (5./6. пред.) 3,9 / 6,0 сек
80-120 км/ч (7. пред.) 10,0 сек

 

Още по темата

Card image cap
Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора

3
авг.
2017

Повече конски сили и повече нютонметри чрез препрограмиране на ECU-то – всичко това е лесно благодарение на чиптунинга. Той обаче може да ви създаде сериозни проблеми с мотора и трансмисията

Card image cap
Mercedes S600 на новия век (ВИДЕО)

20
дек.
2016

Тунингован S-клас с елементи на SLS, класическа радиаторна решетка от W100 и много декорации събира погледи в Калифорния. Вижте видеоклип с участието на S600 Royale!

Card image cap

В последния брой:

Архив >