Хората от HGP имат сериозен опит с моторите на VW Group: през ръцете им са минали „напомпани“ 6-цилиндрови агрегати, „разпилени“ 4-цилиндрови машини, Biturbo V8-мотори и даже атмосферните на суперкара R8. Eдин-единствен вид не е „пипнат“ от боговете на конските сили – става въпрос за легендарния „петак“! Той се представя превъзходно с 480 к.с. в Golf R, а как ли върши работата си в RS 3?
HGP дава отговор на въпроса: с 606 „коня“ и 710 Нм RS 3 се превръща в истински снаряд. Тези впечатляващи характеристики са постигнати с турбокомпресор с нов дизайн на „топлото колело“ и усилена бутало-мотовилкова група. Към тези модификации са добавени и обичайните по-голям интеркулер, преработен всмукателен тракт и променена изпускателна система. Ауспуховата уредба получава клапи. Двигателят е с нов софтуер – няма проблем агрегатът да генерира 790 Нм, но от HGP ги ограничават на 710, достъпни близо до 6000 об/мин. По същия начин тунерите са постъпили и с контрола на турбото, което не „блъска“ неконтролирано, а фино достига максимума си от 2,1 (!) бара.
На фона на всичко това е учудващо, че моторът не реагира по-бавно, отколкото при серийния вариант. Дори при най-ниски обороти, от 80 до 120 км/ч на седма предавка, агрегатът се представя точно толкова добре, колкото в серийния си вариант – с 10,0 срещу 10,1 сек. След 2500 оборота обаче от заводската версия вече няма и следа – ако се „дърпате“ с нея, ще я видите единствено като точка в огледалото. С огромна ярост 606-те конски сили се устремяват, а ако решите да сменяте предавките в ръчен режим, трябва да бъдете доста пъргави с ръцете, за да не достигате до ограничителя. Опционално от HGP могат да активират автоматичното превключване при достигане на гранични обороти.
На трансмисията с два съединителя не й е леко – особено при Launch Control, когато трябва да постига динамика, която бихте очаквали по-скоро от R8 V10 plus. 3,1 сек до 100 км/ч, 9,7 – до 200. Със своите 3,8, респ. 13,9 секунди серийното изпълнение изостава сериозно. От HGP все още не оповестяват колко е максималната скорост, но се очаква тя да бъде между 320 и 330 км/ч!
Технически данни | HGP RS 3 Sportback |
Тип двигател | 5-цил. редови |
Свръхпълнене | турбо/2,1 бара |
Разположение | отпред напр. |
Клапани/разпр. валове | 4 на цил./2 |
Работен обем | 2480 cм³ |
Диаметър х хор на буталото | 82,5 x 92,8 мм |
Степен на сгъстяване | 10,0:1 |
кВт (к.с.) при об/мин | 446 (606)/6200 |
Литрова мощност | 244 к.с./л |
Нм при об/мин | 710/3300-5800 |
Трансмисия | 7-степ. с два съединителя |
Задвижване | 4х4 |
Спирачки пр. | 370 мм вентилирани |
Спирачки з. | 310 мм вентилирани |
Материал на спирачките | стомана |
Размер джанти | 8,0 x 19 |
Размер гуми пр. | 235/35 R 19 |
Размер гуми з. | 235/35 R 19 |
Модел гуми | Continental SportContact 6 |
Дължина/широчина/височина | 4335/1800/1381 мм |
Междуосие | 2631 мм |
Обем на резервоар/багажник | 55/335-1175 л |
Цена на тестовия автомобил | 155 000 лв. |
Измерени стойности | HGP RS3 Sportback |
Ускорение | |
0- 50 км/ч | 1,4 сек |
0-100 км/ч | 3,1 сек |
0-130 км/ч | 4,5 сек |
0-160 км/ч | 6,4 сек |
0-200 км/ч | 9,7 сек |
0-402,34 м (1/4-миля) | 11,01 сек |
Eластичност | |
60-100 км/ч (4./5. пред.) | 3,6 / 5,8 сек |
80-120 км/ч (5./6. пред.) | 3,9 / 6,0 сек |
80-120 км/ч (7. пред.) | 10,0 сек |