HGP Golf R 3.6 Bi-Turbo: вдига 335 км/ч!

HGP монтира 6-цилиндров агрегат в Golf 7: R 3.6 Bi-Turbo блести с техническа перфектност и неподозирана мощ

2802
2017

Докато от VW вече не споделят мнението, че 6-цилиндровият мотор има място в Golf, то хората от HGP смятат точно обратното и са монтирали VR6 агрегата отново в компактния модел. Накрая се е получило най-тежкото раждане в историята на HGP. Най-голямото предизвикателство не е било вдигането на мощността на двигателя – все пак 745 к.с. имаше и в Golf VI, а това как той да бъде интегриран в  цялата комуникация на автомобила. Сядате зад волана, задействате запалването, предупредителните лампи светват за кратко, загасват след функционалния тест. Всичко си е нормално и познато, единствено дрезгавото събуждане на 6-цилиндровия мотор е внушително. Все пак агрегатът има впечатляващи характеристики: 3,6 литра работен обем, 1,6 атмосфери налягане на пълнене, 740 к.с., 925 нютонметра. Изисква се повишено внимание!

Още при 2000 оборота на разположение са 500 нютонметра. Малко след това максималният въртящ момент е изцяло на разположение. А на този автомобил въобще не му липсва тяга. Впечатляваща е техническата зрялост, с която се придвижва този свръх-Golf на HGP.  Естествено в сравнение с 4-цилиндровия мотор при 6-цилиндровия върху предната ос има по-голямо тегло, което се усеща не при завиване, а при маневриране. Трансмисията превключва прецизно , двигателят работи фино и пъргаво.

Версия 6 на модела вдига 200 км/ч за 8,9 секунди, а вариант 7 е по-бърз с около половин секунда. А измерените 335 км/ч максимално темпо са заради пистата, а не заради предела на възможностите – възможни са 340 км/ч и дори повече? Засега от HGP не назоват конкретни цени.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин