2019
„Това е Audi!” – отговаряха най-често нашите фенове във Facebook, след като пуснахме няколко снимки от интериора на Haval H6 и ги попитахме какъв е автомобилът. Направихме го, вдъхновени от идеята на софийския дилър на Great Wall „Митвас“ – при който резултатът беше абсолютно същият! И признаваме: дигиталното табло (серийно за топнивото Supreme), дизайнът, „продължаващ“ дюзите за вентилацията по цялата широчина на купето, и много други интериорни елементи действително създават премиум усещане. Да, правилно прочетохте – защото този китаец
изглежда като всичко друго, но не и като нискобюджетен модел. Доказва го и погледът към ценовата листа – изпитаният от нас Haval струва 53 990 лева.
Качествената пластмаса в кокпита, както и наличието на екстри
като асистент за лентата, система за следене на мъртвата зона, система за 360-градусов обзор с 4 камери, LED фарове и дори функция за автоматично паркиране при тестовия автомобил обаче демонстрират, че H6 действително е модерен. В топверсията за всичко изброено не трябва да доплащате.
Под ламарините се крият изцяло независимо окачване, както и 2-литров турбодвигател със 190 „коня“ и 7-степенна трансмисия с два съединителя. По време на теста бордовият компютър отчиташе среден разход от около 11 л, което (донякъде) е очаквано за 4,6-метров SUV (от калибъра на Toyota RAV4) с тегло 1,7 т. Задвижването е само
предно – дори срещу доплащане не можете да поръчате 4х4. Това е малко жалко, тъй като с 18-сантиметровия си клиренс Haval има сравнително добри заложби за движение извън пътя. От друга страна, сериозният въртящ момент от 340 Нм невинаги успява да
бъде предаден максимално добре към мокра пътна настилка.
А пасивната сигурност? Базовата версия (от 42 990 лв. с 1,5-литров турбомотор и 163 к.с.) разполага стандартно само с две въздушни възглавници. От второто ниво (+4000 лв.) техният брой става шест.
ИЗВОД
Още след първите километри Haval H6 доказва, че китайците могат да правят автомобили, с които адекватно да конкурират доказаните
европейски, японски и корейски модели. Тепърва обаче марката ще трябва да спечели доверието на потребителите. Засега пътят е правилен.
Технически данни
Двигател 4-цил. редови Работен обем 1967 куб.см Макс. мощност 130 кВт (190 к.с.) Maкс. въртящ момент 340 Нм при 2000-3200 об/мин Задвижване предно/7-степенна трансмисия c два съединителя Д/Ш/В 4610/1860/1720 мм 0–100 км/ч н.д. Макс. скорост н.д. Разход EU-Mix 7,7 л Цена от 46 990 лв.