Haval F7: този китайски SUV ще изнерви конкуренцията

0308
2019

Ако искате да разберете, колко шеметно и бързо се развива автомобилната индустрия в Поднебесното царство, погледнете например Haval. Създадена през 1984 година с фокус върху производството на камиони, компанията майка Great Wall твърде късно започва да произвежда леки автомобили, но днес е на водеща позиция по продажби на китайски SUV и с амбиция да играе водеща роля в световен мащаб. Тук няма да откриете 8-годишни производствени цикли или фейслифт: на всеки 4 години на пазара излиза радикално обновен Haval, настоящата фабрика в Баодинг произвежда по 2200 автомобила на ден, а в момента се строи нов завод специално за динамичния за китайците руски пазар.

Перфектно интегрираният в таблото интерактивен матов екран елиминира отблясъците и заедно с дигиталния дисплей за водача очевидно са инспирирани от iCockpit-а на Peugeot: но пословичната френска ергономия не е превзела изцяло F7

В Пекин F7 се представя много добре както външно, така и в интериора. Позициониран от производителя като конкурент на Hyundai Tucson и Kia Sportage, този SUV създава впечатление на доста по-голям. Конкретно: багажникът от 490 л дава възможност да пъхнете поне един стек минерална вода повече в сравнение с корейците, а на втория ред, който по традиция е на особена почит на азиатския пазар, мястото е царско – с гледка през панорамния покрив, много въздух над главата, индивидуална климатизация и два USB порта.

Позициониран над Haval H5, моделът е изграден на същата базата като премиум модела Wey VV6. Двигателят е малко шумен, но с достатъчно мощност, за да ускорява надеждно тежащия почти два тона автомобил, и добре кореспондира със 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Управлението е директно, а окачването е изненадващо твърдо. Разполагате с интерактивен дисплей, елегантно вграден в таблото, типично ограниченият назад обзор се компенсира от 360-градусова камера, предните седалки се настройват електрически. Моделът е обграден от паркинг сензори, има система за автономно аварийно спиране, адаптивен круиз контрол и стартиране на двигателя без нужда от завъртане на ключа

Честно казано, F7 по-скоро прилича на европейски, отколкото на китайски автомобил. Дизайнът е атрактивен, материалите са качествени, цената за така оборудван SUV е повече от примамлива. Дали ще го видим скоро в България?

Двигател 4-цилиндров
Обем на двигателя 2 л
Макс. мощност 197/145/5200-5500 к.с./кВт/об/мин
Макс. въртящ момент 345/2000-3200 Нм/об/мин
Скоростна кутия 7-степ. автом. с двоен съединител
Задвижване 4х4
Спирачки дискови
Управление EPS
Обем на багажника 490 л
Обем на резервоара 56 л
Д/Ш/В 4620/1846/1690 мм
Междуосие 2725 мм
Тегло 1735 кг
0-100 км/ч 8,8 сек
Макс. скорост 195 км/ч
Разход 7,3 л/100 км*
Цена в Китай 37 828 лева

  • по данни на производител
  • по данни на производител

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин