Happy End за Е-клас


14
ное.
2020

ЧОВЕЧЕ, ТОВА НОВО Audi е доста шик! Погледнете снимката горе. Нещо прави ли ви впечатление? Разбира се: задните светлини! Те са по-тесни, по-стилни, по-наточени от досега. Но всъщност това не е Audi A6 с регистрационен номер от Щутгарт, а това е фейслифтът на Е-клас! Oт Mercedes са обновили своя модел от високия клас толкова широкообхватно, колкото навремето бе направо немислимо. Нови задни светлини означават на практика нова задница заедно с капака и страничните задни части, като от този момент те са не по-широки и по-високи, а толкова дълги, че продължават в капака на багажника.

Задно задвижване, комфортна настройка: редакторът Андреас Май тества новия E 350

Естествено изглежда доста по-спортно, още повече че хората от Daimler са се погрижили и за предницата, преработили са радиаторната решетка и предната броня, като са монтирали серийно изцяло LED светлини. Така че може би това е Happy End за стария нов E-клас? Нека първо го тестваме… От 2016 г. oт Mercedes са продали 1,2 милиона автомобила от 213 – комби (T-модел), седан, Coupé и кабриолет. И тъй като през последните четири години светът се върти по-бързо, отколкото преди за десетилетие, сега и мултимедийната система в E-клас е с най-новата си версия. Това означава: край на аналоговите уреди – вече има два огромни монитора, заемащи половината кокпит, поколение номер 6 на телематичната система (новият S-клас ще получи номер 7), дамата реагира само на „Hey, Mercedes“ и не предлага услугите си, ако пропуснете Hey преди Mercedes. При въвеждане имате право на избор: на дисплея, на пада на централната конзола, а срещу доплащане в Mercedes инсталират и въртящ/натискащ се превключвател със „ски-шанца“, наричан от Daimler „кобра“.

Не се притеснявайте от дигиталния кокпит: системата за гласови команди на новия E-клас ще ви разбира чудесно

Hey, Mercedes, стартирай двигателя! Разбира се, такава команда не се изпълнява, но ние все пак се движим с бензиновия агрегат M 254. 350 е 2-литров 4-цилиндров мотор с 272 к.с. и 48-волтова електрическа мрежа, интегриран стартер-генератор, притежава 20 електрически конски сили и може – когато се налага – да изтръгне двойно по-голяма електрическа мощност в продължение на 30 секунди. Функцията овърбууст дава на бензиновия мотор повече тяга – например при изпреварване или при качване на магистралата. Изпробвахме го – получава се чудесно, а 400 Нм максимален въртящ момент на бензиновия двигател в комбинация със 180 Нм на 15-киловатовия електромотор са супер. Но 2-литровият 4-цилиндров агрегат не успява да достигне до спокойната работа на притежаващия голям обем 6-цилиндров мотор.

Матовият лак е въпрос на вкус, докато предницата не е: E е символ на благородно

Това важи и за втория нов двигател под капака – OM 654. Това е 4-цилиндровият дизелов агрегат 300 de, също с 48-волтова система, интегриран стартер-генератор, 194 дизелови конски сили и 122 електрически. Да, той ще трябва да се доказва срещу 6-цилиндровите мотори на Audi и BMW. Поне при потеглянето не изостава, все пак притежава общо 700 Нм! Да, взели са ни 2 цилиндъра, но пък са ни дали електрическа тяга. И защо хората от Daimler го правят? Естествено, за икономия на разхода и за по-малко вредни емисии, като освен това дизеловият агрегат е оборудван с катализатор за намаляване на азотните оксиди, филтър за твърди частици със специално покритие, два SCR катализатора и може да измине 55 км на ток. Също така се предлага и E 300e – Plug-in хибриден вариант с бензинов мотор.

ИЗВОД

Седанът е най-важният вариант на E-клас в световен мащаб, на него се падат две трети от продажбите. Затова по-свежата задница му се отразява добре. С новите двигатели и подобрената инфотейнмънт система E-клас прилича повече на нов модел, а не на фейслифт.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно Работен обем 1999 куб.см Мощност 200 + 15 кВт (272 + 20 к.с.) при 5500/об. мин Макс. въртящ момент 400 Нм при 1650/об. мин (+ 180 Нм EQ Boost) Задвижване задно/ 9G-Tronic Д/Ш/В 4935/1852/1460 мм Багажник 540 л 0–100 км/ч н. д. Макс. скорост 250 км/ч Разход (WLTP) 7,0 л А98Н Емисии CO2 159 г/км Цена 116 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >