Hägglunds BV 206 и Unimog U 4023: чудовища в снега


29
юли
2019

UNIMOG, КАКВО ДРУГО? Когато става дума за товарни модели за извън пътя, то няма как човек да не се сети за Unimog. Името му идва от страховито звучащата немска дума за универсален автомобил – Universalmotorgerät. Моделът се произвежда от 1948 г. и се счита за ултимативната офроуд икона. Сега пред мен е най-новата му версия. Светлосин U 4023 с двойна кабина. А около него само сняг. Много сняг.
Вурцбах се нарича селото в Тюрингия, на надморска височина от 700 метра. Тук минава известният катерачески път. 4×4 феновете обаче са привлечени от нещо друго във Вуръбах.

Тук е седалището на фирма Hellgeth. Ръководена от братята Юрген и Андреас, фирмата е синоним на свещения граал на офроуд товарните модели. Без значение дали става дума за ралита в пустинята или за арктически експедиции – 4×4 специалистите преработват най-вече модели на Unimog и други товарни автомобили на Mercedes за приключения по цял свят. И това не е всичко: братята Hellgeth са специалисти в още една област. Тя идва от Швеция и се нарича Hägglunds BV 206. Зад това обозначение се крие верижен модел от две части.

Моля, сядайте. Вътре се побират 16 пасажери. И могат да стигнат високо в планината

По време на снежната „катастрофа“ в Южна Германия в средата на януари возилата можеха да се видят навсякъде по телевизията. В района на Берхтесгаден возила Hägglunds на Бундесвера снабдяваха с хранителни продукти откъснати населени места. Сега една цивилна версия на модела спира до Unimog. Моделите са доста различни: Benz носи с гордост звездата на радиаторната решетка. Под него има четири огромни гуми, чието налягане се регулира с натискане на бутон от седалката на водача. До шест атмосфери за пътя, само една атмосфера извън него. С отлична видимост се извисявам над всичко като от трон. 5,1-литровият дизелов двигател придвижва уверено десеттонния модел в дълбокия сняг.

Чрез тези превключватели се управляват безбройните светлинни функции

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >