Hоnda CRF450L: машина за всички пътища


14
авг.
2018

От януари 2019 започва производството на  CRF450L: дългоочакван модел, създаден да допълни On/Off гамата на Honda. Разработен на базата на CRF450R, този многоцелеви мотоциклет с лекота преодолява тежките оф-роуд терени, но подлежи на регистрация. Достатъчно удобен за движение в натоварения градски трафик, по романтичните планински пътища, стабилен и комфортен и на магистрала.

Добре познатите dual-purpose мотоциклети трябва да отговарят на много условия: за безпроблемната off-road експлоатация трябва да бъдат леки, с висококачествено окачване,  лесно управление, изключително здрави и надеждни. Двигателят трябва да е мощен, с висок въртящ момент в целия работен диапазон, а сцеплението: перфектно, независимо от терена. За безпроблемното движение в градския трафик мотоциклетът трябва да е компактен и маневрен, с добро ускорение и плавно управление, да пали лесно, и да е с удължени междусервизни интервали.

CRF450L разполага и с фар, с подсветka на регистрационната табела, стоп-светлини и мигачи: LED, гарантиращи с над 30% по-добра осветеност от всички преки и непреки конкуренти! Иновативният и удобен дисплей предоставя цялата необходима информация.

Инженерите от развойния отдел на Honda са успели да създадат истински  многоцелеви мотоциклет: перфектната състезателна машина, разработена на базата на безупречния CRF450R, но и адаптирана за пътната мрежа – без това да се отрази на параметрите на модела.

Основната идея на проекта е възможността за използване на мотоциклета в изключително широк диапазон: от магистралата през града до калните планински пътеки и каменните сипеи. CRF450L покрива всички изисквания на EURO4. Това си е  един наистина CRF450R, но малко по-тих, с абсолютно нов изпускателен тракт. Степента на сгъстяване е леко намалена, а масата на коляновия вал увеличена за постигане на по-висока стабилност.  Скоростната кутия е 6-степенна.

Спойлерите са свалени директно от CRF450R, има LED светлини и увеличен горивен резервоар от титан.

Основни характеристики:

  • Въпреки че е разработен изцяло на базата на CRF450R, първият по-сериозен сервизен интервал е на 32000 км.
  • EURO4, с електрически стартер
  • По-тежкият колянов вал осигурява по-голяма устойчивост и по-добро сцепление на задната гума, което води до по-голяма сигурност при управлението в тежки пътни условия
  • 6-степенна скоростна кутия

Масата на коляновия вал е увеличена, което води до подобрен въртящ моменt. Иновациите са в ревизираното управление на клапаните, плавното разгръщане на мощността и въртящия момент, 6-степенната скоростна кутия, и допълнителните капаци на двигателя за постигане на по-ниски нива на шума.

Подобреният стартер-генератор ACG осигурява необходимото захранване за LED светлините, и зареждането на акумулаторната батерия дори и при продължителна работа на двигателя на ниски обороти.

Диаметърът и ходът на буталото са същите като на CRF450R: 96 x 62,1 мм, но буталните пръстени вече не са 2, а 3, което удължава живота на двигателя. Степента на сгъстяване е 12.0:1 (при 13.5:1 за CRF450R). Преработената кутия на въздушния филтър осигурява достатъчно въздух за двигателя, а ламбда сондите минимизират количествата вредни отработени газове.

Четириклапановият Unicam двигател е със 7,7-милиметрови смукателни, и 6,7-милиметрови изпускателни клапани. Съединителят е със с 7 фрикционни диска, максималната мощност на двигателя е 18,4 кВт, а максимумът на въртящия момент – 32 Нм.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >