AUTO BILD България / GTI-усещане в Jazz-а със 130 к.с.

GTI-усещане в Jazz-а със 130 к.с.

При фейслифта си Honda Jazz получава 1,5-литров двигател с повече от приличните 130 „коня“ – и запазва щедрото място в интериора


30
ян.
2018

Само след три години на пазара актуалното поколение на Honda Jazz получава фейслифт. Малкият цар на пространството вече има ново лице – със същата стилистика като по-големите си събратя. Клиентите обаче са имали нужда от нещо повече – по-мощен двигател. Тяхното желание вече е изпълнено – и за задвижването се грижи 1,5-литров 4-цилиндров VTEC. Досега този мотор беше предлаган само в САЩ. Модификациите с по-мощния двигател се разпознават по червените линии под радиатора, на праговете и върху спойлера на покрива. Изненадващо за нов модел е, че няма турбокомресор – което, естествено, се усеща при шофиране. И все пак – 130 „коня“ за 1100 кг са си прилична мощност. Ще разберете това още при първия поглед към заводските данни – 0-100 км/ч за 8,7 сек и максимална скорост 190 км/ч. Наистина спортно. Истински потентен Jazz се чувства след 3000 об/мин – до достигането им ускорението е по-скоро нежно и равномерно. Спортно усещане създават „костеливият“ звук и трудно превключващата трансмисия.

Пъргав мотор, недостатъчна странична опора

Така удоволствието от шофиране е гарантирано – поне когато шофьорът превключва плавно и държи мотора в обороти. Не се притеснявайте – той ги обича. Ограничителят се включва чак при 7000 об/мин. Jazz е маневрен в града и се управлява пъргаво по пътища с много завои. Така към практичната природа на модела се добавя GTI-усещане. Окачването, което е по-скоро със стегната, а не с комфортна настройка, идеално се вписва в природата на колата. Жалко само, че седалките не предлагат добра странична опора, прекалено меки са и с къси облегалки. Възможностите за настройка на шофьорската седалка не са много – и за хора с ръст над 1,95 м е малко трудно да намерят удобна позиция. Коляното им често ще се „сблъсква“ с ключа на запалването.

Jazz остава чудо на пространството

Като оставим спортната природа настрана, Jazz остава това, което винаги е бил: просторен и практичен малък автомобил.  Сгъването на седалките е като детска игра – учудващо е колко бързо се отваря повече място за товари. Нито един малък автомобил не се справя по-добре! На дължина едва 4 м би било трудно да се отвори повече място за пътниците.

Още по темата

Card image cap
Mercedes E 400 Coupé срещу Audi S5 Coupé: Колко красиво неразумни!

20
май
2017

Те са прелъстителни, греховно скъпи и непрактични. Какви са талантите на мощните купета?

Card image cap
Opel Insignia Country Tourer: новият стремеж към природата

11
мар.
2018

Офроуд, двойно задвижване, добра позиция на пътя: представяме ви автомобила на Opel за фенове на комбитата със слабост към SUV-овете

Card image cap
Huracán LP 580-2: новата лека дрога от Lamborghini

8
дек.
2015

Lamborghini „изпилва“ Huracan. 580-2 загубва 33 килограма, 30 к.с. и две полуоски – и сега се кара още по-екстремно. Прочетете първите ни впечатления!

Card image cap

В последния брой:

Архив >