Скандал разтърси световния GT-шампионат в Макао! Победата взе пилот, който „тотализира“ своето Audi R8 LMS с около 500 к.с. и непосредствено преди удара си не беше първи. По-важното обаче е, че Лоренс Вантоор успя да се измъкне невредим след инцидента.
Но какво точно се случи? Точно след старта Рики Копо се удари със своето BMW в мантинелата. Организаторите бяха принудени да спрат надпреварата за час, защото трябваше да ремонтират защитното съоръжение. След рестарта обаче имаше само една реална състезателна обиколка – и последва зловещата катастрофа. Преди инцидента обаче колоната водеше Ърл Бамбър с Porsche, който изпревари стартиралия първи Вантоор.
Пилотът на R8 допусна пилотска грешка и се удари в мантинелата. Неговото Audi излетя във въздуха и се преобърна, като продължи да се пързаля по покрив по пистата. За щастие другите състезатели успяха да избегнат удар с обърнатата машина, но организаторите бяха принудени да прекратят състезанието отново – само че този път графикът не позволяваше повторен старт и надпреварата беше спряна.
Както е обичайно за моторспорта, при подобно прекъсване на състезанието за победител се обявява този, който е водач в последната пълна завършена обиколка – в случая това се оказа… Вантоор. Така той грабна победата само за 4 от общо 18 предвидени обиколки.
Естествено, след състезанието възникнаха множество дискусии относно правилата при прекратяване на надпреварата. При Формула 1 също имаше подобен случай – през 2003 г. в Бразилия първи беше Кими Райконен, но победата беше дадена на Джанкарло Фисикела. Някои експерти предлагат за победители да могат да бъдат обявявани само завършили пилоти.