GT World Cup: да спечелиш по таван

2111
2016

Лауренс Вантоор грабна победата в състезанието за GT World Cup в Макао след зловеща катастрофа – и след като загуби лидерската си позиция!

Скандал разтърси световния GT-шампионат в Макао! Победата взе пилот, който „тотализира“ своето Audi R8 LMS с около 500 к.с. и непосредствено преди удара си не беше първи. По-важното обаче е, че Лоренс Вантоор успя да се измъкне невредим след инцидента.

Но какво точно се случи? Точно след старта Рики Копо се удари със своето BMW в мантинелата. Организаторите бяха принудени да спрат надпреварата за час, защото трябваше да ремонтират защитното съоръжение. След рестарта обаче имаше само една реална състезателна обиколка – и последва зловещата катастрофа. Преди инцидента обаче колоната водеше Ърл Бамбър с Porsche, който изпревари стартиралия първи Вантоор.

Пилотът на R8 допусна пилотска грешка и се удари в мантинелата. Неговото Audi излетя във въздуха и се преобърна, като продължи да се пързаля по покрив по пистата. За щастие другите състезатели успяха да избегнат удар с обърнатата машина, но организаторите бяха принудени да прекратят състезанието отново – само че този път графикът не позволяваше повторен старт и надпреварата беше спряна.

Както е обичайно за моторспорта, при подобно прекъсване на състезанието за победител се обявява този, който е водач в последната пълна завършена обиколка – в случая това се оказа… Вантоор. Така той грабна победата само за 4 от общо 18 предвидени обиколки.

Естествено, след състезанието възникнаха множество дискусии относно правилата при прекратяване на надпреварата. При Формула 1 също имаше подобен случай – през 2003 г. в Бразилия първи беше Кими Райконен, но победата беше дадена на Джанкарло Фисикела. Някои експерти предлагат за победители да могат да бъдат обявявани само завършили пилоти.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин