2023
Първоначално моделът трябваше да се казва Coffee 02, но впоследствие Great Wall Motors реши да го пусне на пазара под името Wey 03. AUTO BILD успя да тества Plug-in хибрида
Доскоро свързвахме китайците или само с евтини автомобили с остарели технологии, или с футуристични електромобили за утрешния ден. Но лека-полека все повече модели от Далечния изток се доказват като напълно адекватни – както за настоящето, така и за европейския пазар. Така например Great Wall Motors се цели високо, като атакува в лигата на германските премиум марки: Wey 03 и Wey 05 са имената на двамата претенденти, призвани да конкурират съответно BMW X3 и X5, както и съответните модели на Audi и Mercedes.

В периода от премиерата до пускането на пазара отделната марка се превърна в продуктова линия под шапката на слабо известното съкращение GWM (Great Wall Motor). Вместо да се наричат Coffee 01 и 02, новите модели вече се предлагат като Wey 05 и Wey 03 от 50-те дилъра на марката в Германия – заедно с GMW Ora 03, позната допреди като Ora Funky Cat.
Wey 03 е много комфортен
И докато маркетингът прави разни странни движения напред-назад, дизайнерите и инженерите явно са си свършили работата доста добре. Wey 03 изглежда добре със сравнително конвенционално проектираната си каросерия. С дължината си от 4,67 метра и междуосието от 2,75 метра моделът предлага достатъчно място за децата и багажа – но същевременно формите на автомобила излъчват сериозна доза финес.

SUV-ът се движи успокояващо, вози приятно, управлява се прецизно и е удобен – идеално решение за цялото семейство. А това, което му липсва по отношение на директното управление в сравнение с X3, „азиатецът“ компенсира с комфорт и най-вече – с ниско ниво на шум.
Асистентите дразнят шофьора
Всъщност Wey 03 можеше да бъде и още по-релаксиращ – ако не бяха големият брой асистиращи системи (от автоматичното позициониране в лентата през разпознаването на умора до „роботизираните“ маневри“). Проблемът е, че вместо да помагат на шофьора, „ангелите-пазители“ реагират толкова чувствително и нервно, че Wey 03 дрънчи, пиука и вибрира като игрална зала, когато се налага съответните системи да сработят.
139 километра напълно електрически
Но като изключим шумните „помощници“, моделът е повече от впечатляващ с тихото си придвижване. В крайна сметка, през повечето време той се движи напълно електрически. Китайците са интегрирали в пода доста голяма батерия – с капацитет 34 кВтч, която в най-добрия случай позволява до 139 километра изцяло на ток (по цикъла WLTP) и се зарежда много бързо – с 11 кВт при променлив ток или с до 50 кВт – при прав.

Ускорение като при спортен автомобил благодарение на 4х4-задвижването
Батерията захранва електромотора с мощност 163 к.с. на предната ос, а при 4х4-модификациите – и втори на задната ос със 184 к.с. В комбинация с приятно резервирания 2-литров турбобензинов двигател и неговите 204 к.с., това прави 367 или 442 к.с., въртящият момент е 500 или 685 Нм – което ще накара някои шофьори на GTI да позеленеят от завист. Времето от 7,3 секунди за ускорението от 0 до 100 км/ч при базовия модел и дори 5,3 секунди за 4х4-варианта са впечатляващи. А напоследък малко модели в този клас могат да развиват максимална скорост 230 км/ч.
Приятна атмосфера в интериора
Атмосферата в интериора е много приятна благодарение на елегантните материали и качествената изработка, а както сме свикнали при „китайците“, оборудването е доста богато – без кокпитът да бъде прекомерно дигитализиран. Въпреки че в допълнение към анимирания head-up дисплей пред погледа на водача има още дигитално табло, огромен 15-инчов екран над централната конзола и малък тъчскрийн за контрол на климатика отдолу, все още можете да регулирате седалките, волана и огледалата по познатия конвенционален начин. Благодарим за това!
Цените все още не са ясни
Да, според нас концепцията на Plug-in хибрида е малко демоде – но все пак, с толкова голяма батерия при възможности за зареждане ще можете да изминавате приличен брой километри изцяло на ток. А ако се наложи да шофирате извън града на по-далеч, винаги можете да разчитате на 55-литровия резервоар.

GWM все още не разкрива цените, но се очаква в Германия вариантът с предно задвижване да струва еквивалента на около 90 хиляди лева, а с 4х4 – да надхвърли 100 хиляди. Това определено не е малко – но е доста по-изгодно в сравнение с конкурентите от Южна Германия.
Извод
Стига да не ви притесняват промените в името, смело бихте могли да заложите на този „китаец“. Основните му предимства са богатото оборудване и голямата (за Plug-in хибрид) батерия. И ако не държите на премиум марките, в лицето на Wey 03 ще откриете напълно достойна алтернатива на германските премиум модели.