2023
Новият Great Wall Motor Tank 300 HEV иска да атакува доказаните офроуд величини. Екстериорният дизайн на хибридния SUV от Китай е смесица от Ford Bronco и Toyota Land Cruiser. В интериора ни посрещат елементи, напомнящи на Mercedes – кръгли дюзи за вентилацията в дизайн стил „турбина“ и два 12,3-инчови екрана за виртуалния кокпит и информационно-развлекателната система – и двата с брилянтна графика. Инфотейнмънт уредбата поддържа Apple CarPlay или Android Auto и разполага с портове USB-A и USB-C.
В Tank 300 се разполагате на кожени седалки с ромбовидни шевове, а декорацията на арматурното табло е доста по-сдържана, отколкото при предишните модели на марката. Накратко: Tank е станал по-голям и действително се превръща в заплаха за офроуд конкуренцията. Още повече, че базовата му цена от 55 900 австралийски долара (около 72 000 лева) е повече от атрактивна.

А срещу нея получавате много: адаптивният круиз контрол гарантира по-малко умора при дълги пътувания, асистентът за сляпата зона наблюдава случващото се около вас, а асистентът за автоматично спиране се задейства, ако пред вас внезапно се появи препятствие. Благодарение на междуосие от 2,75 метра има достатъчно място за пътниците и отзад, въпреки че на втория ред седите малко високо.
Двете сърца мобилизират общо 351 к.с
Дългият 4,76 метра и тежащ 2313 килограма Tank 300 HEV използва тръбна рама и окачване с горни алуминиеви носачи отпред и пружини отзад. „Китаецът“ се е представил много добре по отношение на сигурността: австралийската организация за тестове за безопасно ANCAP Safety (Australasian New Car Assessment Program) е дала на SUV-а максималната оценка от пет звезди.

Хибридното задвижване комбинира 2-литров 4-цилиндров турбодвигател с 245 к.с. (180 кВт) и електрически мотор със 106 к.с. (78 кВт), който бива захранван от батерия с капацитет 1,75 кВтч. Системната мощност е 351 к.с. (258 кВт), а максималният въртящ момент – 615 Нм.
Добре подготвен за тежък офроуд
Tank радва с добро пътно поведение. Допълнителната електрическа тяга се активира незабележимо в комбинация с фино превключващия 9-степенен автоматик, когато двигателят с вътрешно горене тръгне да се задъхва.
В допълнение към класическите режими на шофиране Normal, Sport и Eco, Tank 300 предлага и типичните офроуд програми за кал и пясък и е оборудван със задвижване на четирите колела, както и с два електрически контролирани диференциала и понижаващи предавки. В Китай явно много се радват на звуците, които придружават въртенето на превключвателите – но за Европа подобни „мелодии“ надали ще се харесат на всекиго.

Електромоторът подобрява способностите на автомобила при катерене
С просвет 22,4 сантиметра и ъгъл на атака 33 градуса отпред и 34 градуса отзад, Tank 300 има добри предпоставки за разходки извън асфалтовите пътища. При стръмни изкачвания често можете да се справите и без задействане на понижаващите предавки – в голяма степен благодарение на електромотора.
Взаимодействието между скоростната кутия и блокажите обаче не е особено фино. Но ние тествахме предсерийни автомобили, така че инженерите все още имат възможност да правят подобрения.

Благодарение на доброто съотношение цена-качество, Tank 300 има всички предпоставки да се превърне в реален конкурент на утвърдените играчи в офроуд сегмента. Особено с оглед на факта, че големият луксозен брат Tank 500 ще бъде пуснат на пазара съвсем скоро. Той ще разполага с 14,6-инчов мултимедиен дисплей, масажиращи седалки със 7-инчов монитор в задния подлакътник и адаптивни амортисьори.