2018
На 20 август китайският автомобилен гигант Great Wall Motors официално представи новата си марка ORA. Новината идва малко след оповестяването на джойнтвенчъра Spotlight Automotive Ltd., чрез който BMW и GWM ще разработват електромобилите на бъдещето. Понастоящем в България се предлагат две от марките на GWM – Great Wall и представената в началото на пролетта HAVAL, която е изцяло специализирана в SUV-ове.
ORA е четвъртият бранд от портфолиото на най-големия китайски производител с фокус върху автомобили с алтернативно задвижване. Името на новата марка е вдъхновено от името на швейцарския математик и физик Ойлер и формирано от първите букви на английските думи „отворен“ (Open), надежден (Reliable), алтернативен (Alternative). ORA е проект изцяло и само на GWM и ще се фокусира върху разработката и серийното производство на автомобили с алтернативно задвижване, в това число и такива, задвижвани с водородна клетка.
По време на представянето вицепрезидентът на GWM и изпълнителен директор на ORA Нин Шу призна, че зад създаването на ORA стоят 10 години проучвания и разработки в специално създаден за целта R&D център, в който са използвани опит и технологични иновации на страни като Япония, Германия, Австрия и др. „За нас в GWM беше приоритетно да разработим автомобили, които да предлагат истинска екологична алтернатива, а не просто да заменим конвенционалните горива с електричество. Искахме и работихме, за да предложим устойчиво и дългосрочно решение в името на човешкото здраве и околната среда. И успяхме в лицето на ORA“, допълни г-н Шу.
През годините GWM инвестира над 10 милиарда юана в разработка на високотехнологични решения продукт, на които е и платформата ME, на чиято основа
ще се произвеждат моделите ORA. Направени са значителни пробиви по отношение на сигурността, стабилността и енергийната ефективност. В ORA междуосието е
максимизирано по най-добрия начин, което значително увеличава пространството в задната част на автомобила, над 60% от каросерията на новите модели е от стомана,
серийно те са оборудвани с 6 въздушни възглавници, AEB и предлагат асистиращи системи на ниво L4. Платформата е олекотена, което допълнително гарантира повисоката сигурност на водача и пътниците в автомобила. По отношение на мощността платформата ME използва високо интегрирана електрическа задвижваща система с енергийна плътност 160Wh/kg, а ефективността на системата от 97% позволява пробег от приблизително 10km/kWh.