Great Wall атакува германския пазар с премиум SUV за 100 000 лева с 476 коня


10
сеп.
2021

Китайските автомобилни производители постепенно навлизат на европейския пазар. Гигантът GWM (Great Wall Motors) също се опитва да се наложи на Стария континент – и затова се включва на изложението IAA в Мюнхен (от 7 до 12 септември) с две свои марки. Освен електрическия модел Ora Cat, азиатците представят и Plug-in хибридния SUV Wey Coffee 01, който има за цел да предизвика фурор с впечатляващ пробег на ток – до 150 километра.

01 трябва да се предлага в Германия от 2022 г., а поръчките за модела ще бъдат отворени още през есента на 2021 г. Първият модел на Wey в Германия вероятно ще стартира на цена от около 100 000 лева (50 000 евро) и ще бъде много добре оборудван в основата. AUTO BILD разгледа отблизо хибридния модел по време на IAA в Мюнхен.

Визия: Coffee 01 има прибиращи се дръжки на вратите

„Китаецът” изглежда величествено на изложбения щанд. Широката предна част интегрира голяма радиаторна решетка с много на брой малки хромирани елементи. Те са триизмерни и отразяват светлината в различна степен, докато автомобилът се движи, което трябва да създаде атрактивен оптичен ефект. LED-фаровете се стесняват навътре, бронята е масивна. В профил Wey прави впечатление с прибиращи се дръжки на вратите и големи 21-цолови джанти, докато задната част е по-семпла и също има LED светлини.

Прибиращи се дръжки на вратите и големи джанти: Wey определено привлича внимание.

Wey Coffee 01 е доста голям:

● Дължина: 4,87 метра

● Ширина: 1,96 метра

● Височина: 1,69 метра

Интериор: добра изработка и голям тъчскрийн

Кокпитът на Coffee 01 изглежда благородно. Светлият цвят на изкуствената кожа, алкантарата и декоративни шевовете са основните акценти. Седалките са удобни и изглеждат добре подплатени. Воланът е дебел, ляга добре в ръцете и има сензорни повърхности, с които се управляват инфо-развлекателната система и асистентите. Няма класически скоростомер, единствено много тесен дисплей дава информация за скоростта и други данни. Графиката на този дисплей е много приятна и с висока разделителна способност. В на купето е разположен 14,6-инчов тъчскрийн, с който се управлява информационно-развлекателната система.

Всичко в интериора е дигитално. Нead-up дисплеят с обогатена реалност е сериен.

При нея се използват чипове Qualcomm Snapdragon, които трябва да дадат на системата необходимата мощност. Контролът на климатика се осъществява и чрез тъчскрийн, разположен в „плаваща” централна конзола – като при Hyundai Nexo. Екранът реагира добре, но създава неприятни отблясъци. Някои команди могат да бъдат подавани и чрез жестове. Интересно: освен портове USB-C, Wey има и класически от типа USB-A – така че няма нужда да купувате нов кабел. Изработката е доста качествена. Има много място отзад – размерите на Wey Coffee 01 се усещат. Дори по-дългите преходи няма да бъдат натоварващи.

Асистенти: много функции са включени в базовото ниво

За Coffee 01 няма да има много екстри, защото SUV е изключително добре оборудван дори в базовата си версия. LED лазерни светлини, асистент за движение по магистрала, 360-градусови камери и информационно-развлекателна система са серийни. Ако цените музикалното удоволствие, можете да поръчате и опционалната аудиосистема с 15 високоговорителя.

При първата ни среща Coffee 01 ни направи впечатление преди всичко със своята изработка.

До 150 км пробег на ток

Coffee 01 обаче е атрактивен преди всичко със своето задвижване. Китайците залагат на plug-in хибридна система и максимална системна мощност от 476 к.с. Тя е генерирана от двулитров бензинов двигател и електродвигател и предаванакъм четирите колела. Благодарение на батерия с капацитет 41,8 кВтч Wey трябва да може да измине до 150 километра на ток, което би притеснило европейските конкуренти.

Хибридният SUV с 450 к.с. ще бъде пуснат на пазара през 2022 г.

Извод

Wey прави достоен дебют в Германия с Coffee 01. Китайският SUV предлага много за парите си и със сигурност ще намери клиенти. Качеството на изработка е значително подобрено в сравнение с по-ранните модели от Народната република. На хартия задвижването има впечатляващи показатели, а как се държат окачването и кормилното управление тепърва ще разберем.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин