В бъдеще Maserati ще предлага само електрическо задвижване. Но дотогава на наше разположение е класиката GranTurismo Trofeo с Nettuno-V6 агрегат!
Наистина е странно: в новия GranTurismo Maserati залага на традиционните добродетели, без да задълбава само в бъдещето. Докато напълно електрическият Folgore е политически коректният вариант, Trofeo представлява това, което искат феновете и клиентите: емоционален модел с невероятен звук.
Последният не е толкова як, колкото този на предшественика без филтър за твърди частици, но все пак не можем да се оплачем от Maserati. Предишните модели бяха невероятно шумни, а новия звучи фантастично. При това Nettuno-V6 моторът има съвсем различен саунт от предишния V8.
Той идва директно от суперспортиста MC20, като в случая се е отказал от някои детайли, типични за моторните спортове – например смазването със сух картер. От една страна на Trofeo това не му е нужно, а от друга топмоделът трябва да изпъква.
Trofeo изпраща 550 к.с. към четирите си колела. Да, правилно сте прочели: новото GT разполага с двойно задвижване. Така то взема спринта до 100 км/ч за 3,5 секунди. Това не е празно обещание. По време на първия ни тест носихме с нас измервателен уред – регистрирахме 3,6 секунди – със зимни гуми! Все пак в околностите на Рим не успяхме да проверим посочената максимална скорост от 320 км/ч.
От гледна точка на платформата Maserati говорят за изцяло нова разработка, дочу се думата „Giorgio Sport“. Това означава, че като база е послужила собствената платформа на концерна, която е настроена спрямо това GranTurismo. Резултатът е изключително фин автомобил за пътуване на дълги разстояния, който предлага изненадващо много място на задната седалка. До ръст от 1,80 метра ще разполагате даже и с достатъчно място за главите.
Цената е над 400.000 лв.
Именно тук е разликата спрямо редица други модели с 2+2 места: пътуване за уикенда с жената и двете деца? Никакъв проблем. Е, при положение, че първо намерите 444.000 лв. за това GranTurismo Trofeo. Porsche 911 Turbo предлага по-малко място, но е доста по-динамично и струва с 45.000 лв. по-малко. А още по-мощното BMW M8 е по-евтино дори със 77.500 лв. Да бъдеш уникален си има своята цена.
ИЗВОД
Александер Бернт
GranTurismo е историческият стълб на марката – а като Trofeo той е за всички онези, които искат класическо удоволствие от шофирането. Единствената пречка е високата цена.



